پرداختن به مسئله جمعیت و فرزندآوری اولویت ویژه‌ای دارد
کد خبر: 4143447
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

پرداختن به مسئله جمعیت و فرزندآوری اولویت ویژه‌ای دارد

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در منطقه‌ای در حال پیر شدن هستیم که اطرافمان جوان هستند و در حالی که در حال رشد و توانمند شدن هستیم پیر می‌شویم، بنابراین پرداختن به مسئله جمعیت و فرزندآوری اولویت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امروز ۴ خردادماه، در اختتامیه چهارمین دوره تربیت راهنمای خانواده «حدیث زندگی» که در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه خانواده پرچم کشور ما، دین اسلام و کشورهای اسلامی بالا بوده و خانواده سرمایه‌ای عظیم و مکتبی تولیدی است.

وی افزود: دشمن طی ۱۰۰ سال گذشته با تمام وجود تلاش کرده این نظام اجتماعی پراثر را به هم بریزد و هر پیوند اجتماعی را که در هر نقطه‌ای شکل می‌گیرد به هم بزند، اما کار نظام توحیدی ایجاد این پیوندها است. این تقابل، انگیزه‌بخش، حرکت‌دهنده و راهگشاست. گاهی نگاه ما به تشکیل خانواده است، اما معتقد هستیم در نقطه تقابلی که دشمن صحنه را آلوده می‌کند باید تصویر ساخت خانواده مبتنی بر تفکر انقلاب را داشته باشیم.

عزت‌زمانی با بیان اینکه وقتی صحنه، صحنه جهاد و تقابل است، ابزارها، مدل‌ها، روش‌ها و محتوا باید از مربیان و با دارایی‌های آن‌ها باشد، بیان کرد: ما دارایی‌ها و سرمایه‌های بسیار متعددی داریم و در این موضوع پیشگام هستیم، در خصوص پیوندهای اجتماعی در خانواده نیز حرف فراوان داریم. روایت‌ها، راه نشان می‌دهد و سبک زندگی علما، اهل بیت و بزرگان دین نیز این را به ما نشان داده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: صحنه درگیری با دشمن سنگین است و کار با چند نفر حل نمی‌شود. اگر قرار باشد آحاد مردم را مورد خطاب قرار دهیم، کار یک یا دو نفر نیست، مسئله جدی و حقیقی ما تغییر ذهنیت‌ها، دیدها و فکرها است. ما در دایره حکومت اسلامی نفس می‌کشیم و می‌خواهیم در مبارزه نقش تعیین کنیم، در دیدن زیبایی‌های خانواده، اوج و عظمت حجاب، جایگاه زن، نقش مادری، جایگاه پدر، فرزندآوری و مسائلی از این دست تغییر ذهنیت مهم است و باید ذهنیت جامعه تغییر کند.

وی تصریح کرد: ازدواج و مسائل پیرامون آن مهم بوده، اما فرزندآوری مسئله جدی و بحرانی ماست و وقت کم داریم. ما به سرعت در حال پیر شدن هستیم و در ۳۰ سال آینده تعداد زیادی افراد پیر داریم. در منطقه‌ای در حال پیر شدن هستیم که اطرافمان جوان هستند و در حالی که در حال رشد و توانمند شدن هستیم پیر می‌شویم، بنابراین پرداختن به مسئله جمعیت و فرزندآوری اولویت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

اختتامیه چهارمین دوره تربیت راهنمای خانواده «حدیث زندگی»

انتهای پیام
captcha