آستان قدس رضوی؛ پرچمدار حرکت نشر قرآنی در کشور
کد خبر: 4146456
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
مدیر عالی حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

آستان قدس رضوی؛ پرچمدار حرکت نشر قرآنی در کشور

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: آستان قدس رضوی مفتخر است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار 10ها کتاب، بالغ بر ۲۰۰ جلد و ۲۰۰ عنوان در موضوعات مختلف پرچم‌دار حرکت نشر قرآنی باشد.

مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، در مراسم افتتاحیه دارالتفسیر علامه شیخ طبرسی و رونمایی از کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» که امروز 18 خردادماه، که در مقبره علامه شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار داریم که در این دوره از خدمت در حرم مطهر رضوی و در زمان مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، فعالیت‌های قرآنی و موضوعات مرتبط با آن را یادآور شویم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: از افتخارات آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جدیت و اهتمام در امر فعالیت‌های قرآنی بوده، که در این دوره شتاب بیشتری گرفته است. این مکان، مقبره و تربت پاک مفسر قرآن است که انشاالله از امروز به پایگاه قرآنی بزرگی تبدیل خواهد شد. در استمرار 10ها فعالیت دیگر آستان قدس رضوی، با اهتمامی که در خصوص این امر داریم، امید است بتوانیم خدمت کوچکی در این راه بزرگ و ارزشمند انجام دهیم.

وی افزود: آستان قدس رضوی مفتخر است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار 10ها کتاب، بالغ بر ۲۰۰ جلد و ۲۰۰ عنوان در موضوعات مختلف پرچم‌دار حرکت نشر قرآنی باشد.

فیضی اظهار کرد: همچنین در مراکز آموزشی و پرورشی آستان قدس رضوی، مجموعه دانشگاه‌های امام رضا(ع) و دانشگاه جامع علوم اسلامی رضوی، در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا، زحمات زیادی را متقبل شده‌ایم. امروزه از افتخارات آستان قدس رضوی حضور و رجوع به عزیزانی است که از این دو مجموعه به بهترین شکل، فارغ التحصیل شده‌اند.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: طی دو سال اخیر با تأکید تولیت آستان قدس رضوی، در طی سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان با انجام و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی، ترتیل و سایر اشکال قرائت در تمام نقاط حرم مطهر رضوی و استمرار آن در مساجد سطح شهر برگ زرین دیگری است که امیدواریم مورد قبول حضرت حق قرار گرفته باشد. آیات و روایات ما تاکید زیادی بر تلفیق قرآن و عترت به عنوان نشان بزرگ جامعه‌ شیعی کرده است، مفتخر هستیم که در عمل به این عرض مقدس، اهتمام داشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق سنتی که قرن‌هاست در تولیت آستان قدس رضوی جاری است، مجموعه‌ای از خدام و حفاظ، شبانه روز در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) قرائت قرآن و فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند و خوشبختانه هیچگاه حتی در ایام کرونا قرائت قرآن قطع نشده است. 

فیضی گفت: امروز با افتتاح این مکان مقدس که به همت خادمان حضرت رضا(ع) به عنوان محلی برای درس و بحث قرآنی و تفسیر قرآن آغاز به کار خواهد کرد، رونمایی از کتاب «المعجم» انجام می‌گیرد. این کتاب سال‌هاست که تحت نظارت مرجع عالی‌قدر آیت‌الله جعفر سبحانی تالیف شده است.

انتهای پیام
captcha