تحقیقات حوزوی باید جدید و مفید باشد/ انتقاد از سخت‎گیری‏‎های دولت چین به مسلمانان
کد خبر: 2615003
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
آیت‎الله العظمی صافی گلپایگانی:

تحقیقات حوزوی باید جدید و مفید باشد/ انتقاد از سخت‎گیری‏‎های دولت چین به مسلمانان

گروه حوزه‎های علمیه: یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه مسئولیت حوزه‎های علمیه در اوضاع کنونی بسیار سنگین است، گفت: در تحقیقات و کتاب‌ها نباید مطالب تکراری باشد و مطالبی که قبلا بیان شده را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، آیت‎الله العظمی صافی گلپایگانی، امروز، 13 آذرماه، در دیدار با معاون پژوهش حوزه‎های علمیه درقم افزود: ما باید پاسخگوی مسائل روز باشیم و بتوانیم این حجم زیاد از معارف و مطالب را به دنیا برسانیم، امام زمان(عج) هم در این اوضاع، از حوزه‎های علمیه توقع بیشتری دارند و باید رضایت آن حضرت را جلب نماییم.
وی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات گسترده در حوزه‎های علمیه افزود: تحقیق‎ها باید واقعی، حقیقی و فایده داشته باشد؛ نه اینکه اسم تحقیق را دارا باشد و بی فایده باشد.
وی افزود: در تحقیقات و کتابها نباید مطالب تکراری باشد اینکه مطالبی که قبلا بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده‎ای ندارد بلکه باید مطالب و فضیلت جدیدی را تولید کرد.
این مرجع تقلید ضمن درخواست توجه بیشتر مسولان حوزه به معارف روایی گفت: باید رشته‎هایی که از روایات و علوم اهل بیت(ع) نشئت می گیرد مورد توجه قرار گیرند و طوری نشود که علوم دیگر اصل و اینها فرع شود.
آیت الله صافی گلپایگانی، با اشاره به غنای علمی حوزه‎های علمیه بیان کرد: حوزه‎ علمیه با سرمایه‎های بزرگ قرآن و معارف اهل بیت(ع) و وجود علمایی که از زمان غیبت تا به حال بوده اند از حیث علمی غنی است و باید از این به بعد هم با استفاده از علوم علما سلف، بنیه علمی حوزه رشد بیشتری پیدا کند ضمن اینکه بسیاری از مطالب بزرگان الان فراموش شده است و آن طوری که باید، مورد توجه واقع نمی‎شود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع مسلمانان چین و اینکه اخیرا دولت این کشور نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان سختگیری می‎کند، گفت: ما شدیدا از موضع کشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم؛ دولت چین که سالیان سال از منافع کشورهای اسلامی استفاده می‎نماید و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری نماید و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند.

captcha