نقش حمید سبزواری در تربیت نسل جدید شاعران انکار ناپذیر است
کد خبر: 3609186
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

نقش حمید سبزواری در تربیت نسل جدید شاعران انکار ناپذیر است

گروه شهرستان‌ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مراسم اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب، گفت: بی تردید نقش مرحوم استاد حمید سبزواری و بزرگان عرصه شعر انقلاب در تربیت نسل جدید شاعران و خلق مضامین نو و انتقال مفاهیم روز انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیام سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز همزمان با اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب در سبزوار قرائت شد.
متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
هنر شعر، از هنرهای دیرین و ریشه دار این سرزمین است و زمانی که این هنر در مسیر دفاع از ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی قرار می گیرد، آثار ماندگار و تاثیراتی شگرف می‌آفریند.
شعر فارسی علاوه بر بیان احساس و  زیبایی اندیشه و فرهنگ ایرانی اسلامی، در طول یکصد سال گذشته در روشنگری مردم ایران نقش بی بدیلی داشته و با آغاز نهضت معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در خرداد 1342 این بیداری و آگاهی بخشی جلوه و نمود دو چندانی یافت.
در خاطرات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی نجوای «خمینی ای امام» همچنان به گوش می‌رسد و از یادها فراموش نخواهد شد و خالق این اثر، مرحوم سبزواری نام و یاد خود را در دفتر شعر انقلاب اسلامی برای همیشه ثبت کرده است.
شعر متعهد، در سال‌های پس از انقلاب حرکتی رو به رشد داشته و به سرمایه‌ای بی بدیل و مؤثر در عرصه ادبیات تبدیل شده است و از این رهگذر آثار ارزشمندی فراهم آمده است.  در سال‌های اخیر جوانان مومن با انگیزه و نو اندیش با سرودن اشعار آگهی‌بخش در خدمت مکتب اهل بیت(علیه السلام) و آرمان‌های انقلاب اسلامی روح تازه‌ای به کالبد شعر متعهد دمیده‌اند.
بی تردید نقش مرحوم استاد حمید سبزواری و بزرگان عرصه شعر انقلاب  در تربیت نسل جدید شاعران و خلق مضامین نو و انتقال مفاهیم روز انکار ناپذیر است.
در روزهای دشوار انقلاب، دوران سخت دفاع مقدس ایام سازندگی ایران اسلامی و دوره تثبیت مردم‌سالاری دینی، این شعر و ادبیات معرفت‌افزای انقلابی بوده است که با زیور زیبایی خاطرات آن روزهای سخت دهه‌های اخیر را به ثبت رسانده است.
رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در کنار اشراف و احاطه به عرصه فرهنگ، نسبت به عرصه شعر به ویژه شعر متعهد و شعر مقاومت همواره رهنمود‌های راهگشا بیان نموده‌اند که سرمشق و الگو همه شاعران جوانی است که به این حوزه علاقه‌مند و دغدغه‌مند هستند.
امروز بیش از هر زمان دیگری به استفاده از زبان هنر به ویژه شعر متعهد برای بیان ارزش ها و گزارش‌ها و رخدادهای کشور و جهان پیرامون نیاز داریم.
به همه حاضران در مراسم نخستین سالگرد حمید سبزواری درود می فرستم و از دست اندرکاران این نشست سپاسگزاری می نمایم.
از خداوند متعال علو درجات برای مرحوم استاد حمید سبزواری مسالت دارم و امیدوارم راه آن بار سفر کرده پر رهرو باشد.
سید رضا صالحی امیری
captcha