نگاه اداری با ماهیت کمیته امداد سازگار نیست
کد خبر: 3673584
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
ساداتی:

نگاه اداری با ماهیت کمیته امداد سازگار نیست

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان خمین گفت: نگاه اداری به فعالیت در کمیته باید تعطیل شود، فعالیت در کمیته امداد صدقه جاریه برای کارکنان این نهاد مقدس است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین در نشست «فلسفه شکل‌گیری کمیته امداد مبنی بر منظومه فکری امام راحل» که امروز، 26 آذرماه در بیت امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: حفظ کرامت و شان مددجویان و صیانت از شرافت و عزت نفس نیازمندان مهمترین وظیفه و رسالت کمیته امداد است .
وی ادامه داد: آنچه از تعالیم دین مبین اسلام استنباط می‌شود توجه ویژه خالق سبحان و ائمه اطهار(ع) به احسان، انفاق و محرومیت زدایی است که نهاد کمیته امداد آن را سرلوحه کار خود قرار داده است و در اجرایی کردن این امر بسیار موفق عمل کرده است .احسان و انفاق از این نظر اهمیت دارد که زمینه‌های نابودی جامعه که همان فقر اقتصادی و به تبع آن فقر فرهنگی، اجتماعی و عاطفی است را از بین می‌برد و زمینه سلامت، پویایی و زنده بودن جامعه را فراهم می‌کند.
ساداتی تصریح کرد: کمیته امداد از نهادهای تأثیرگذار در جامعه اسلامی ایران و از برکات انقلاب اسلامی است که در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم نقش بسزایی داشته و دارد .
وی با تاکید بر اینکه نگاه اداری به فعالیت در کمیته امداد باید تعطیل شود گفت: فعالیت در کمیته امداد صدقه جاریه برای کارکنان این نهاد مقدس است . مراجعین به کمیته امداد امام، ولی نعمت ما هستند و جز خدا هیچ پناهی ندارند به همین منظور می‌طلبد کارکنان کمیته امداد برخورد منطقی و همراه با مهر و عطوفت با مددجویان و مراجعین را سرلوحه کار خود قرار دهند.
فرماندار خمین با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و رکود کشاورزی به عنوان یکی از عوامل افزایش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در راستای ارتقای ظرفیت‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان باید در دستور کار مسئولان کمیته امداد در شهرستان خمین و سایر شهرستان‌های استان قرار گیرد .
ساداتی در پایان بیان کرد: حفظ کرامت و شان مددجویان و صیانت از شرافت و عزت نفس نیازمندان به عنوان مهمترین وظیفه و رسالت کمیته امداد امام خمینی(ره) است و رؤسای کمیته امداد باید علاوه بر محرومیت‎ زدایی، توجه به مسائل اقتصادی و خودکفایی خانواده‌‎ها را نیز با جدید پیگیری کنند .

captcha