محدودیت ورود به حرم رضوی تا اطلاع ثانوی
کد خبر: 3891810
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
رزم‌حسینی خواستار شد؛

محدودیت ورود به حرم رضوی تا اطلاع ثانوی

استاندار خراسان رضوی گفت: به‌صورت جدی مطالبه داریم حرم مطهر رضوی کماکان به جهت رعایت مسائل بهداشتی تا اطلاع ثانوی همینگونه با محدودیت ورود همراه باشد.

مطالبه جدی ما محدودیت ورود به حرم مطهر رضوی تا اطلاع ثانوی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط‌ عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار، روز گذشته، 26 فروردین‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های استان با بیان اینکه بسته شدن حرم رضوی به‌منظور مقابله با کرونا برای استان یک مسئله راهبردی محسوب می‌شود، گفت: از همان روز اول مطرح شدن ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در خراسان رضوی، در استان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام اقدامات لازم در راستای مقابله با کرونا مفاهمه خوبی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم محدودیت در حرم مطهر رضوی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مشهد شاهد یک فاجعه بود، تصریح کرد: در ادامه هم به‌صورت جدی مطالبه داریم حرم مطهر رضوی کماکان به جهت رعایت مسائل بهداشتی تا اطلاع ثانوی همینگونه با محدودیت ورود همراه باشد، همچنین بازگشایی مضجع شریف به صورت گام به گام خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص شعار سال یعنی «جهش تولید»، گفت: تحقق جهش تولید با بروکراسی اداری و مشکلات موجود بر سر راه صدور مجوزها و فضای کسب و کار امکان‌پذیر نیست.

رزم‌حسینی افزود: در راستای جهش تولید باید یک صدا از خراسان رضوی بلند و این موضوع به‌صورت واقعی در استان عملیاتی شود که البته اراده آن هم در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: ارکان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی در خراسان رضوی پشت سر هم هستند، اگر می‌خواهیم جمهوری اسلامی و امنیت کشور پایدار باشد، باید معیشت و اقتصاد مردم درست شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از رسانه‌ها می‌خواهیم در نهضت کار و جهش تولید به مجموعه مدیریت استان کمک کنند، زیرا هر کسی در رسیدن به هدف مهم جهش تولید باید نقش خود را بازی کند.

رزم‌حسینی گفت: سیاست‌های استان در حوزه مقابله با کرونا مبتنی بر نظرات کارشناسی است و در این راستا با وجود وضعیت قرمز به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال رسیدن به یک شیب نسبتاً ثابت هستیم.

وی ضمن تشکر از همراهی رسانه‌های استانی در بحران‌های مختلف، بیان کرد: توسعه استان با کمک رسانه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان به صورت شبانه‌روزی مسائل مرتبط با کرونا را پیگیری می‌کند.

وی افزود: هشت کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شده که مباحث پشتیبانی، پیشگیری، بهداشت، درمان و سیاستگذاری برای ادامه کار را رصد می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مرجع اطلاع‎رسانی و پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی است، در این راستا آمار روزانه هر روز از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی مراکز مراقبت از بیماران در خارج از بیمارستان، تصریح کرد: مجموعا 25 هزار تخت نقاهتگاهی (تکمیل درمان) در قالب طرح مراقبت از بیماران در خارج از بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص آمار حوزه داوطلبین مقابله با کرونا، گفت: در حال حاضر 30 پزشک، 200 پرستار و هزار نیروی خدماتی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز در اختیار مجموعه علوم پزشکی قرار خواهند گرفت. سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها در حوزه‌های اجتماعی ساماندهی شدند و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان همچنان مسائل را پیگیری و از توان تخصصی پزشکان و اهل فن در حوزه بهداشت و درمان استفاده ویژه‌ای می‌کند؛ تاکنون حداقل هشت جلسه تخصصی با پزشکان صاحب‌نظر برگزار شده است.

در ادامه همچنین علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مباحث حول محور کرونا، اظهار کرد: در حوزه تامین، توزیع و نظارت، تصمیمات بسیار شجاعانه‌ای در ستاد تدبیر استان گرفته شد که تاکنون براساس آن عمل کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در خراسان رضوی اولویت خود را بر تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گذاشته‌ایم. استان حدود 12 هزار لیتر تولید الکل داشت و هم‌اکنون میزان ظرفیت تولید الکل استان بالغ بر 25 هزار لیتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: زمان شروع کار حدود 25 هزار ماسک پزشکی در استان تولید می‌شد، اما اکنون ظرفیت تولید روزانه 200 هزار ماسک پزشکی توسط واحدهای تولیدی فراهم شده است، از طرفی امکان تولید روزانه 400 تا 500 هزار ماسک غیرپزشکی در استان وجود دارد.

رسولیان با بیان اینکه در حوزه تولید ماسک و تامین نیازهای دانشگاه‌ علوم پزشکی هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: هم‌اکنون در استان روزانه حدود 20 هزار ماسک n95 تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی استان و مجموع معین‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه مقابله با کرونا پای کار بودند و تاکنون رقمی نزدیک به 20 میلیارد تومان به حوزه بهداشت، درمان و پزشکی استان از طرف بخش خصوصی کمک شده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: چهار میلیون و 400 هزار دستکش در استان مابین دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی و مراکز عمومی توزیع شده‌ است. تاکنون 41 ونتیلاتور با کمک بخش خصوصی و 32 وای‌پد خریداری شده که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

رسولیان خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با کرونا با پیگیری جدی استاندار خراسان رضوی، 100 میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفت، همچنین بلافاصله 9 میلیارد تومان از سوی استان تزریق و پنج میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری مشهد کمک شد.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های معیشتی، تصریح کرد: طی چند روز گذشته و در قالب کمیته معیشتی استان نزدیک 80 هزار بسته معیشتی توزیع و در این راستا تا توزیع 300 هزار بسته توافق شده، طبق آخرین آمار نیز 300 هزار نفر از افراد نیازمند تقریبا شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha