حرم رضوی مرحله به مرحله بازگشایی می‌شود
کد خبر: 3896806
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶

حرم رضوی مرحله به مرحله بازگشایی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت رعایت مسائل بهداشتی، حرم مطهر رضوی مرحله به مرحله بازگشایی می‌شود.

بازگشایی حرم رضوی مرحله به مرحله خواهد بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شامگاه گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه در برنامه تلویزیونی صداوسیمای خراسان رضوی در خصوص بازگشایی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در صورتی که مردم فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی را رعایت کنند، امید به بازگشایی حرم مطهر داریم.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی حرم رضوی مرحله به مرحله و در درجه اول از صحن‌ها آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ارادتمندان امام رضا(ع) مدتی است موفق به زیارت نشده‌اند. البته برای هیچ یک از دشمنان اهل بیت(ع) و دشمنان مذهب شیعه فرصتی به وجود نیامد که بگویند در اثر زیارت امام رضا(ع) فرد یا افرادی به بیماری مبتلا شده و یا فوت کرده‎اند.

بحرینی اظهار کرد: فکر پویای شیعه و افکار مترقی علمای شیعه افتخاری ماندگار در پدیده کرونا بود که در تاریخ ماندگار خواهد ماند و این امر نشان داد که هیچ تعارضی میان مذهب و علم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علمای مذهبی، آیات عظام، بزرگان حوزه علمیه و نماینده ولی‎فقیه در استان، نظرات و سخنان دانشمندان را و پذیرفتند. در خصوص بحران کرونا یکی از جسورانه‎ترین اقداماتی که انجام شد تعطیلی موقت حرم مطهر رضوی بود.

بحرینی با اشاره به اینکه در حال حاضر زیارت از راه دور توصیه می‎شود، بیان کرد: اگر مردم رعایت نکات بهداشتی را اولویت قرار دهند، بازگشایی در مرحله اول برای مجاوران و در درجه بعد برای همه مشتاقان و ارادتمندان میسر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha