شرکت در انتخابات تکلیفی را بر گردن حاکمان می‌آورد
کد خبر: 3977361
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

شرکت در انتخابات تکلیفی را بر گردن حاکمان می‌آورد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: در واقع شرکت هر فرد در انتخابات تکلیفی را بر گردن حاکمان می‌آورد و حاکمان وقت باید مراقب باشند.

شرکت در انتخابات حقی را بر گردن حاکمان می‌آوردحجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مبحث انتخابات یکی از مباحث بسیار مهم همه کشورها است و کشور ما هم جدای از سایر کشورها نیست و شاید به‌نوعی شود، ادعا کرد که اهمیت انتخابات در کشور به‌دلیل ماهیت انقلاب اسلامی و ماهیت حضور مردم در پیروزی انقلاب دو چندان است و تمام مردم دنیا نظاره‌گر این حضور هستند و انتخابات امسال را با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر حضور مردم در برهه‌ای از انتخابات کمتر شود، کسانی که بیرون‌مرزها هستند، کم‌شدن حضور مردم را این‌طور تفسیر می‌کنند که مردم نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب دلسرد و ناامید شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که ما در معرض داوری بین‌المللی هستیم. در واقع هرچه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شخصی که به هر جهت انتخاب می‌شود قدرت بیشتری خواهد داشت و می‌تواند با دنیا با اعتماد به نفس بیشتری صحبت کند، بنابراین انتخابات هم بعد داخلی و هم بعد بین‌المللی دارد.

حسینی‌مطلق افزود: ما در چهل و چند سال گذشته با انتخاب‌های مهمی که انجام داده‌ایم توانسته‌ایم پایه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی را محکم کنیم. مردم به‌طور مستقیم یا غیر‌مستقیم در سرنوشت خود دخیل هستند و در انتخابات پیش‌رو قرار است تمام امور اجرایی کشور به‌مدت حداقل چهار سال به یک تیم واگذار شود که عقل حکم می‌کند، انسان در انتخابات شرکت کند. در واقع اصل اول، شرکت همه افراد واجد شرایط در انتخابات است و اصل دوم بهترین انتخاب، یعنی انتخاب اصلح است. مقام معظم رهبری هم به این نکته اشاره می‌کنند که نخست حضور حداکثری برای ایران مقتدر و سرافراز و دوم اینکه انتخاب بهترین و اصلح که امیدوارم این اتفاق برای انتخابات ریاست جمهوری رقم بخورد.

وی گفت: شرکت در انتخابات برای همه آحاد ملت یک تکلیف شرعی، عقلی و قانونی است که باید در این انتخابات شرکت کنیم. من نوعی که براساس تکلیف شرعی، عقلی و قانونی در انتخابات شرکت می‌کنم، حقی بر حاکمیت دارم و کسی که در راس دولت قرار می‌گیرد، باید پاسخگو باشد، بنابراین اگر کسی در انتخابات شرکت نکند و بعد اعتراض کند که چرا به‌عنوان مثال، رئیس جمهور این تصمیم را گرفته است حق اعتراض ندارد، چون در انتخابات شرکت نکرده است، اما اگر شما در انتخابات شرکت و فرد اصلح را انتخاب کردید حالا می‌توانید مشارکت داشته باشید. در واقع شرکت هر فرد در انتخابات حقی را بر گردن حاکمان می‌آورد و حاکمان وقت باید مراقب باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی بیان کرد: نکته بعدی این است که ما به‌عنوان نخبگان جامعه شناخته می‌شویم و به هرجهت نگاه بیرون از جامعه به دانشگاه وجود دارد و مردم ما را یک جمعیت نخبه می‌دانند و این نگاه را دارند که اساتید دانشگاه و معلمان حل مشکل را داشته باشند، بنابراین دانشگاهیان می‌توانند در خط‌دهی و تعیین معیارها و آگاهی‌دهی نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: چه خوب است که اساتید و دانشجویان در تبیین جایگاه انتخابات و در تعیین سرنوشت این رسالت را انجام دهند و خود و خانواده‌شان شرکت پرشور در انتخابات داشته و آگاهی‌دهی برای مردم را داشته باشند تا مردم با اعتماد به اساتید دانشگاه در انتخابات شرکت کننند.

انتهای پیام
captcha