گل‌آرایی حرم رضوی در هفته وحدت با ۲۵ هزار شاخه گل نذری
کد خبر: 4091349
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

گل‌آرایی حرم رضوی در هفته وحدت با ۲۵ هزار شاخه گل نذری

در روز‌هایی که به‌نام هفته وحدت مزین است، صحن و سرای رضوی با هزاران بوته و شاخه گل نذری زینت داده شده تا این فضای ملکوتی، حال و هوایی دلنشین‌تر برای زائران حضرت رضا(ع) داشته باشد.  

حرم رضویبه گزارش  ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، فرهنگ اهدای گل به آستان امام هشتم(ع)، از حدود 15 سال قبل رونق بیشتری گرفته و نذرکنندگان و خیرانی که اغلب باغ‌داران و پروش‌دهندگان گل و گیاه هستند، با مشارکت در این طرح، به امام رضا(ع) عرض ارادت می‌کنند. شهرهای اصفهان، ورامین، محلات و رامسر، از جمله شهرهایی است که بیشترین ناذران گل و گیاه را دارد و این خیران، در مناسبت‌های مختلف، گل‌های اهدایی‌شان را به مشهد مقدس ارسال می‌کنند.

در همین راستا به مناسبت هفته وحدت، 25 هزار شاخه گل اهدایی از شهرهای مختلف به مشهد ارسال شده و خادمان و خادم‌یاران حرم مطهر نیز با چیدمان این گل‌ها، صحن‌های این آستان مقدس را زیباتر ساخته‌اند.

این ۲۵ هزار شاخه گل که توسط خیران و ناذران نقاط مختلف کشور به بارگاه منور رضوی اهدا شده، برای گل‌آرایی صحن‌های حرم مطهر رضوی و همچنین ضریح مطهر استفاده می‌شود.

در بخش گل‌آرایی حرم مطهر رضوی، روزانه 30 خادم و در مجموع ۲۱۰ نفر خدمت‌رسانی می‌کنند و در مناسبت‌های مختلف، مسئولیت گل‌آرایی اماکن متبرکه را بر عهده دارند.

انتهای پیام
captcha