60درصد موقوفات پس از انقلاب در 10 سال اخیر صورت گرفته است
کد خبر: 4091685
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

60درصد موقوفات پس از انقلاب در 10 سال اخیر صورت گرفته است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 5000 وقف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رسیده که 60درصد آن در 10 سال اخیر صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز 21 مهرماه، در مراسم شکرانه خدمت با هدف تجلیل از خدمتگزاران برنامه‌های «قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی»، «قدم‌های آسمانی تا حرم رضوی»، فعالان دهه وقف و اختتامیه چهل و پنجمین مسابقات قرآن خراسان رضوی که در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، بیان کرد: برگزاری برنامه امروز در راستای تجلیل از خادمان ائمه‌اطهار و برگزیدگان قرآنی است، در واقع توفیق خدمت به قرآن و عترت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته سال بسیار خوبی از منظر موقوفات بود که در آن بیش از 28 هزار هکتار از اراضی وقفی تثبیت مالکیت شد و سند مالکیت آن به نام وقف صادر شد.

احمدزاده اظهار کرد: همچنین بیش از 46 هزار مترمربع پروژه‌های عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه اجراشد علاوه بر این بیش از 6000 مترمربع پروژه نیز سرمایه‌گذاری انجام شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به آزادی 48 زندانی جرایم غیرعمد از محل موقوفات و امور خیریه گفت: این امر با همکاری ستاد دیه استان و با کمک خیرین آنجام شد.

وی ابراز کرد: تامین 348 سری جهیزیه و توزیع آن در بین زوج‌های نیازمند از دیگر اقداماتی بود که توسط خیرین صورت گرفت، همچنین 148 سری جهیزیه در ماه جاری آماده و در بین زوج‌های نیازمند توزیع می‌شود.

احمدزاده با اشاره به رشد 70درصدی در ارائه خدمت اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: در طرح قرار دوازدهم بیش از 40 هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد و این طرح دوازدهم هر ماه به همت خیرین در حال انجام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت امنای بقاع متبرکه جهشی در راستای احیای بهره‌وری موقوفات ایجاد کرد و توان ما را در این خصوص مضاعف کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از 26 هزار موقوفه در استان گفت: 5000 وقف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رسیده که از این تعداد 3000 وقف در دهه اخیر بوده این یعنی در دهه اخیر نسبت به 30سال گذشته رشد قابل توجهی در ثبت موقوفات را شاهد بودیم و 60درصد موقوفات پس از انقلاب در 10 سال اخیر صورت گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان چهل‌وپنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم را داریم که در مرحله مقدماتی آن 5000 نفر شرکت کردند و رتبه اول ثبت‌نام در این دوره از مسابقات به خراسان رضوی رسید.

وی افزود: پس از مرحله شهرستانی مرحله استانی با حضور 37 داور برگزار شد که 55 نفر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ  ... حائز رتبه‌های برتر استانی شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از 55 برگزیده استانی، 30 نفر به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند که امیدواریم با کسب رتبه برتر برای استان خراسان رضوی افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام
captcha