دشمن تلاش دارد که صدای درمان درد شنیده نشود
کد خبر: 4098564
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

دشمن تلاش دارد که صدای درمان درد شنیده نشود

سخنگوی دولت گفت: دشمن وقتی دید که در مسیر حل مشکلات قرار می‌گیریم، می‌فهمد که اگر این مسیر پیش رود، دردهای برحق موجود دیگر باقی نخواهد ماند و دشمن ما توانایی استمرار این سیاه‌نمایی را نخواهد داشت، لذا دشمن تمام تلاش خود را دارد که حتی صدای درمان درد شنیده نشود و تمام توان خود را در این خصوص جمع کرده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، 19 آبان ماه، در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم فرمودند: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، اظهار کرد: خداوند با ما شفاف صحبت کرده است، اینکه تغییر و تحول در گرو تغییر و تحول از درون است.

وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف این کلام روشن خدا، تصور کردیم که تغییر ممکن است از بیرون اتفاق بیفتد و نوع نگاه ما اینگونه بود که به جای اینکه به اراده خود و اراده مردم و جوانان و استعدادهای کشور برای حل مشکلات کشور اعتماد کنیم، کلید حل مشکلات را در بیرون دیدیم.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: نتیجه این نگاه که بر خلاف خط روشنی بود که خداوند به ما نشان داده بود این شد، یعنی وضعیتی که مردم در فشار سخت اقتصادی قرار گرفتند که البته در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی هم فشارهایی هم بوده و هست، اما به طور خاص در حوزه اقتصادی، از آغاز به کار این دولت بود.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در لحظه آغاز دولت سیزدهم یعنی شرایطی که فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور تحویل این دولت شد و نسبت به پیشرفت و پسرفت آن باید پاسخگو باشد، شرایط قابل قبولی نبود و بسیاری از مردم به عنوان اعتراض به صندوق‌های رأی پشت کردند.

وی ابراز کرد: تورمی داشتیم که در 70 سال اخیر بی‌سابقه بود. تورم 60درصدی که این تورم را آخرین بار در جنگ جهانی تجربه کرده بودیم، تورمی که طی چهار سال پیاپی بالا بود که این سابقه را ما هرگز نداشتیم. گاهی اوقات تورم چند ماهی است و فشاری را در همان چند ما به خانواده‌ها اعمال می‌کند و بعد به روال خود بازمی‌گردد، همانند یک بیمار که یک شب بیماری بر آن غلبه کند و تمام شود که تاثیر منفی چندانی ندارد.

بهادری جهرمی افزود: گاهی این بیماری مزمن می‌شود و چند شب بیماری طول می‌کشد. ما در شهریور 1400 و آغاز دولت، در واقع با شرایطی مواجه بودیم که چند سال بر مردم فشار اقتصادی وارد شده بود، یعنی چند سال پیاپی فشار بود که بخشی از این ناشی از اعتماد نادرست ما به بیرون و بخشی مربوط به تحریم‌های فلج‌کننده بود و دو لبه قیچی از درون و بیرون تکمیل شده بود تا فشار حداکثری را به مردم وارد کنند.

دشمن تلاش دارد که صدای درمان درد شنیده نشود

سخنگوی دولت اظهار کرد: همزمان با کرونا مردم این نشست‌ها را تجربه نکردند و امکان برگزاری امثال چنین جلساتی فراهم نشد و در همه محافل ما ارتباطات و تعاملات به حداقل رسید و به جای آن ارتباطات رسانه‌ای در فضای مجازی در اوج خود قرار گرفت.

وی افزود: یعنی محلی که محل ارتباطات انسان‌های درون کشور، اراده‌های درون کشور و مردم درون کشور به شیوه برابر با هم به محل ارتباطی مجازی با حکمرانی از خارج کشور، با حکمرانی سیاست‌گذاری و جهت‌گیری شده با حکمرانی نابرابر پیش رفت که سه سال کرونا این مسئله را تشدید کرد.

بهادری جهرمی گفت: فشار مضاعف اقتصادی از سوء مدیریت و فشار روانی تحت سیطره رسانه طراحی شده، فضایی سنگین را به ما و مردم وارد کرد. دولت جدید مصمم آمد تا به این مردم با همه سلایق و از هر قومی اعتماد کند، نگاه دولت این بود، لذا ریل بازگشت به دولت را در پیش گرفت 31 سفر استانی به همه استان‌های کشور در این مدت صورت گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت بدون طبقه‌بندی و گلچین شدن در همه حوزه‌ها و هر کجا که امکان حضور مردم بود و در تمام شهرها حاضر شدند، حرف مردم را شنیدند و ریل اصلاح اقتصاد برای نگاه به درون آغاز شد.

وی بیان کرد: نتیجه این ریل‌گذاری این شد که تورم 60درصدی به تورم 40درصدی رسید، البته که تورم 40درصدی نیز تورم مطلوبی نیست و درصد بالایی است، اما نشان از در مسیر درمان قرار گرفتن این درد است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: رشد اقتصادی ما طی این 10 سال بر اثر سوء مدیریت درونی، سوء سیاست درونی، فشار بیرونی و تحریم‌های خارجی به صفر رسیده بود. در این یک سال و دو ماه میانگین رشد اقتصادی ما به پنج رسیده است.

سخنگوی دولت ابراز کرد: آیا رشد اقتصادی پنج درصدی در طی یک سال جبران میانگین صفر در 10 ساله را می‌کند؟ البته که خیر، لذا باید 10 سال در این مسیر پیش برویم، تا اشتغال‌های از دست رفته ایجاد، سفره‌های کوچک شده بازگردد و در مسیر درمان قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: این مسئله باعث شد، دشمن من و شمای ایرانی با هر نگاه و سلیقه‌ای ببیند که شرایط به نفع ما و به ضرر او پیش می‌رود. تا پیش از این شرایط، فشار اقتصادی و رسانه‌ای به نفع او و به ضرر ما پیش می‌رفت، اما دشمن وقتی دید، در مسیر حل مشکلات قرار می‌گیریم می‌فهمد که اگر این مسیر پیش رود، دردهای برحق موجود دیگر باقی نخواهد ماند و دشمن توانایی استمرار این سیاه‌نمایی را نخواهد داشت، لذا تمام تلاش خود را دارد که حتی صدای درمان درد شنیده نشود و تمام توان خود را در این خصوص جمع کرده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: ما امروز اینجا جمع شده تا بیندیشیم، تا بگوییم و بشنویم هم از مشکلات و هم از ایده حل مشکلات بگوییم. ما جمع شده‌ایم تا بگوییم کلید حل مشکلات آینده ما چیست؟ ما جمع شده‌ایم تا موانع حل مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha