کسی که حجاب بردارد، جنگ با خدا را آغاز کرده است
کد خبر: 4099861
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

کسی که حجاب بردارد، جنگ با خدا را آغاز کرده است

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: امروز که برخی حجاب از سر خود برمی‌دارند، باید بدانند که قانون حجاب یک قانون الهی است، نه قانونی که انسان وضع کرده باشد، لذا کسی که حجاب بردارد، جنگ با خدا را آغاز کرده است و کسی هم که با خدا وارد جنگ شود، عاقبت خوشی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمدتقی حسین زاده، کارشناس علوم‌قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی حسین زاده، کارشناس علوم‌قرآنی، 24 آبان‌ماه، در محفل انس با قرآن کریم که با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع)، در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 2400 روایت از امام رضا(ع) به ما رسیده است که هریک از این روایات مانند گنج است و هرکس گنج داشته باشد، رنجی نخواهد کشید، مگر اینکه از آن گنج استفاده نکند.

وی اضافه کرد: روایتی از حضرت رضا(ع) رسیده که هرچه منِ امام رضا(ع) بگویم همه از قرآن است، این به آن معنی است که اگر می‌خواهید دست به هر کاری بزنید از قرآن کمک بگیرید و بدون قانون زندگی نکنید، چرا که بدون قانون زندگی جنگل می‌شود.

حسین‌زاده بیان کرد: ما سه نوع قانون داریم شامل قانون الهی، قوانین بشری و قوانین حیوانی است. اینکه در جامعه امروزی علاقه به سگ زیاد شده به دلیل این است که قانون سگ وارد زندگی‌ها شده است. این قانون می‌گوید که جواب‌های هوی است، اما قانون الهی می‌گوید هرکس خوبی کرد، به او بیشتر خوبی کن و در مقابل نیز قوانین بشری چون حکیمانه نیست نتایج بسیاری از لذات آن خفت است.

وی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون قبل از انقلاب، افزود: در حال حاضر در دانشگاه‌ها نیز قانون کاپیتولاسیون حاکم است، امروز پلیس به حرم، مسجد و خانه می‌تواند وارد شود، اما اجازه ورود به دانشگاه را ندارد؟ چرا؟ مگر شما تافته جدا بافته هستید؟ چون دانشگاه نهاد مقدس است؟ مقدس‌تر از دانشگاه، نهاد خانواده است.

دانشجویان علیه قانون کاپیتولاسیون دانشگاه قیام کنند

این کارشناس علوم قرآنی بیان کرد: دانشگاه نهاد مقدس است، به شرط اینکه حریم آن حفظ شود، اما متاسفانه امروز زشت‌ترین حرکات در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، چرا؟ چون قانون کاپیتولاسیون بر آن حاکم است. ما اگر قانونی ناپسند باشد، از آن خیری نمی‌بینیم، تلفات زیاد می‌شود و امنیت از بین می‌رود، لذا کل دانشجویان برای نجات خود هم که شده، باید بر علیه این قانون ناپسند قیام کنند.

قوانین الهی حکیمانه و نتایج آن عزت‌بخش است

حسین زاده با بیان اینکه قانون الهی حکیمانه است، لذا هم عزت و هم حکمت دارد، افزود: اولین چیزی که با صدای شنیدن قرآن تصور می‌کنید، این است که فردی فوت شده است. امروز برخلاف اینکه قرائت‌ها عبدالباسط شده، اما متاسفانه کلام‌ها فاسد شده است، اما در حکومت امام زمان(عج)، زمانی که صدای قرآن شنیده می‌شود، می‌گوید مبارک باشد، چرا که در مجالس عروسی دوران ظهور قرآن تلاوت می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن معجزه است. وقتی تلاوت آیات نورانی وحی باعث شادی اموات می‌شود، بدون شک این شادی برای زندگان بیشتر است. یکی از مصادیق ذکر که امام رضا(ع) فرمود همین قرآن است.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به صفات بهترین بندگان خدا در کلام امام رضا(ع)، تصریح کرد: حضرت فرمودند: «إِذَا أَحسَنُوا إِستَبشَرُوا؛ وقتی کار نیک می‌کنند، خوشحال هستند که کار خوب کرده‌اند». «وَ إِذَا أَسَاءُوا إِستَغفَرُوا؛ وقتی کار بدی کرد، استغفار کند. «وَ إِذَا أُعطُوا شَکَرُوا؛ وقتی خدای متعال به او چیزی می‌دهد، او سپاسگزار باشد». «وَ إِذَا ابتلوا صَبرُوا؛ وقتی ابتلایی و مشکلی برایشان پیش آمد، در آن هم صبر کنند». «وَ إِذَا غَضِبُوا غَفَرُوا؛ وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند، او را بیامرزند.»

حسین‌زاده گفت: امروز که برخی حجاب از سر خود برمی‌دارند، باید بدانند که قانون حجاب یک قانون الهی است، نه قانونی که انسان وضع کرده باشد، لذا کسی که حجاب بردارد، جنگ با خدا را آغاز کرده است و کسی هم که با خدا وارد جنگ شود، عاقبت خوشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از فضای مجازی به اندازه ضرورت باید استفاده کرد، چرا که غرق شدن در این فضا باعث از بین رفتن حیا، انصاف و بسیاری از فضائل اخلاقی در فرد خواهد شد. امروز در جنگ رسانه‌ای هستیم و لذا یک کار خوب که می‌توان در فضای مجازی انجام داد، پاسخگویی به شبهات است.

این کارشناس علوم قرآنی با تاکید بر مطالعه تاریخ اسلام ابراز کرد: این تاکید برای آن است که خواندن قصه، غصه ما را برطرف می‌کند. قصه‌های قرآن و تاریخ اسلام باعث می‌شود تا لااقل دوستان خود را از دست ندهیم، در حالیکه با کوچکترین شبهات آماده نیز تسلیم شدن هستیم.

حسین زاده اضافه کرد: امروز بیشترین ناسزاها به سمت مقام معظم رهبری است، چرا که یاران رهبری نتوانسته‌اند، دفاع مناسبی داشته باشند و تا انقلاب فرهنگی صورت نگیرد، این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha