اختتامیه سی‌ودومین جشنواره تئاتر رضوان 12 آذرماه برگزار می‌شود
کد خبر: 4103870
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

اختتامیه سی‌ودومین جشنواره تئاتر رضوان 12 آذرماه برگزار می‌شود

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره تئاتر رضوان همراه با تجلیل از برگزیدگان 12 آذرماه می‌شود.

اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر رضوان 12 آذرماه برگزار می‌شودجواد روشندل، رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: سی‌ودومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی(رضوان) همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) در تالار عروسکی مجموعه تئاتر شهر مشهد آغاز به‌کار کرد.

وی ادامه داد: ۱۱ اثر از گروه‌های نمایشی مشهد و شهرستان‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، خواف، قوچان و طرقبه شاندیز در مشهد از نهم تا یازدهم و طی سه روز روی صحنه می‌رود.

روشندل در خصوص آثار راه‌یافته به مرحله نهایی افزود: نمایش‌های «شاه شکار» به کارگردانی حمید ابری، «بلوار الیزابت» به کارگردانی حمیدرضا آزادفر و مرتضی نیروبخش، «un۱۲» به کارگردانی امیر رستگار، «مانولین» به کارگردانی علی پیمان دوست، «زندانی شماره ۵۷۵» به کارگردانی فرانک کریمی همگی از مشهد به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: نمایش‌های «کرم» به کارگردانی حسن عنایت‌پور و «خورشید» به کارگردانی محمد حسن شمس‌آبادی هر دو از سبزوار، «آوانتاژ» به کارگردانی پوریا قصابی از قوچان، «الهه سنگ» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از خواف، «انتظار با بوی نرگس» به کارگردانی احمد اکبرزاده و «پیوند خونی» به کارگردانی مهرداد حسامی هر دو از تربت حیدریه، دیگر آثار راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره بودند.

وی اظهار کرد: در سی و دومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی (رضوان) به یاد سعید تشکری، محسن مصطفی‌زاده، غلامرضا بایزانمنش و مهدی صباغی عزیزانی را که از دست داده‌ایم هریک از روزهای جشنواره هم به یاد این عزیزانِ از دست‌ رفته نامگذاری شده است.

روشندل تصریح کرد: سی و دومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی از نهم آغاز شده و تا یازدهم آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اختتامیه جشنواره ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۲ آذر با معرفی برندگان بخش‌های مختلف جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha