ضرورت گسترش گرایش به فعالیت آموزشی در عرصه قرآن
کد خبر: 3482496
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
با قرآنیان در نوروز 95؛

ضرورت گسترش گرایش به فعالیت آموزشی در عرصه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاد بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: باید گرایش به فعالیت‌های آموزشی در عرصه قرآنی گسترش یابد و کمتر به جنبه‌های نمایشی پرداخته شود.

سیدجواد سادات‌فاطمی، استاد بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی که بیشتر جنبه نمایشی دارد، حضور سازمان‌ها و مراکز قرآنی، چشمگیرتر است، افزود: در سال 95، باید گرایش به فعالیت‌های آموزشی در عرصه قرآنی گسترش یابد و کمتر به جنبه‌های نمایشی پرداخته شود.
سادات‌فاطمی با اشاره به اینکه انجام برنامه‌های قرآنی مراکز دولتی نیاز به هماهنگی بیشتر دارد، ابراز کرد: برنامه‌های قرآنی مراکز دولتی از جمله مسابقات قرآن، نیاز به هماهنگی دارد تا کمتر شاهد مسابقات تکراری و موازی‌کاری در عرصه قرآنی باشیم.
این استاد بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه انتظار ما از مسئولان در سال جدید، حمایت بیشتر از مراکز و تشکل‌های مردم‌نهاد قرآنی است، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی که توسط مراکز مردمی قرآنی، پیگیری می‌شود، نیاز به حمایت بیشتر دولت دارد تا آن‌ها را در اجرای برنامه‌های قرآنی یاری کنند.
برنامه‌های سال 95
سادات‌فاطمی درباره برنامه‌های خود در سال 95، گفت: در کنار برنامه‌های آموزشی که به‌طور مرتب در سطح شهر مشهد، برگزار می‌شود، دعوت شدن برای داوری مسابقات قرآن در مناطق مختلف کشور، بخشی از سفرهای قرآنی ما را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به برپایی جلسات آموزشی در مسجد حوض لقمان مشهد، ابراز کرد: روزهای چهارشنبه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حوض لقمان، واقع در میدان شهدا، با حضور قاریان و علاقه‌مندان به قرائت، محفل قرآنی و جلسات آموزشی برگزار می‌شود که در آن جلسه، به مدت سه ساعت، نکات تجویدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن و مفاهیم قرآنی بیان می‌شود تا به ارتقاء دانش قراء بینجامد.
این استاد قرآن افزود: مقصد و زمان سفرهای تبلیغی در طول سال تعیین می‌شود، برنامه محافل قرآنی نیز که از سوی مسئولان، برگزار می‌شود، برنامه ثابتی نیست و در طول سال، اعلام می‌کنند، به‌طور مثال سال 94، با سفر به لاهیجان و اصفهان برای یک دوره آموزشی به پایان رسید.
تلخ و شیرین سال 94
سادات‌فاطمی، کسب مقام اول بین‌المللی توسط دو نفر از قاریان کشور را، شیرین‌ترین خاطره سال 94 دانست و ابراز کرد: به دست آوردن مقام اول بین‌الملی مالزی و مقام اول بین‌المللی تهران توسط آقایان، حاجی‌حسنی‌کارگر و دانش، وقایع مهم و شیرینی بود که در سال 94، رقم خورد.
وی فاجعه منا را تلخ‌ترین اتفاق سال 94 عنوان کرد و گفت: در این فاجعه، پنج تن از دوستان، قاریان و تواشیح‌خوانان کشور را از دست دادیم. همچنین، از دست دادن برخی از اساتید بین‌المللی قرآن همچون حمیدرضا عباسی از جمله تلخی‌های سال 94، به‌شمار می‌رود.
captcha