ممانعت از ورود رئیس‌جمهور هند و همسرش به معبد
کد خبر: 3726521
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

ممانعت از ورود رئیس‌جمهور هند و همسرش به معبد

گروه بین‌الملل - در سفر «رام نات کوویند»؛ رئیس‌جمهور هند به ایالت اوریسا، هنگام بازدید از معروف‌ترین معبد هندویی این ایالت، از ورود وی و همسرش به معبد جلوگیری شد.

ممانعت از ورود رئیس‌جمهور هند و همسرش به معبدبه گزارش ایکنا؛ رایزنی فرهنگی سفارت ایران در دهلی نو به نقل از روزنامه اردو زبان «انقلاب» دهلی اعلام کرد: در سفر «رام نات کوویند»؛ رئیس‌جمهور هند به ایالت اوریسا، به هنگام بازدید از معروف‌ترین معبد هندویی این ایالت، با ایشان و همسرش به دلیل دالیت بودن (طبق آئین نظام طبقاتی هندوها، دالیت‌ها نجس و غیر قابل لمس هستند) برخورد نامطلوبی صورت گرفته است که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های هند داشت. کاخ ریاست جمهوری هند در این خصوص رسماً شکایت کرده و موضوع روند رسیدگی خود را طی می‌کند.

ظاهراً پیش از این نیز در یکی از معابد ایالت راجستان، از ورود رئیس‌جمهور و همسرش به یک معبد هندویی به همین دلیل ممانعت شده بود و در نتیجه این دو در پله‌های بیرونی آن معبد به ابراز ارادت و پرستش الهه خود پرداخته و از همانجا بازگشته بودند. رئیس‌جمهور در جواب اصحاب رسانه گفته بود که پای همسرم آسیب دیده بود و بنابراین نتوانست از پله‌ها بالا برود و من هم وی را همراهی‌ کردم.

روزنامه انگلیسی‌زبان «تایمز آو ایندیا» گزارش مفصلی در این رابطه چاپ کرده است. البته این اتفاق مربوط به سه ماه پیش است که اخیراً در یکی از جلسات هیئت مدیره معبد آشکار شد. ظاهراً گروهی از خادمان آن معبد نه تنها مانع ورود رئیس‌جمهور هند و همسر وی به داخل معبد شدند، بلکه آنها همسر رئیس‌جمهور هند را به سمت درب خروجی هدایت کردند که این موضوع باعث آزرده‌خاطر شدن رئیس‌جمهور هند شد و ایشان درتاریخ 19 مارس 2018م رسماً از مسئولین آن معبد شکایت کرد.

افزون براین، «پرگتی وادی» از روزنامه‌های محلی آن شهر این موضوع را تأیید کرده و نوشته است: مدیریت معبد برای پرهیز از هر گونه دشواری، از ساعت 35 : 6  تا 40: 8  ورود مردم عادی به معبد را ممنوع اعلام کرده بود و در داخل معبد نیز به جز برخی از محافظان و مقامات ارشد دولت و تنی چند از خادمان معبد شخص دیگری نبود. وقتی رئیس جمهور و همسرش می‌خواستند به قسمت داخلی معبد بروند خادمان و روحانیون اجازه این کار را به او ندادند و مانع رفتن شان شدند.

انتهای پیام

captcha