پایان‌نامه‌ها تنها زینت‌بخش دانشگاه‌ها هستند!
کد خبر: 3494256
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

پایان‌نامه‌ها تنها زینت‌بخش دانشگاه‌ها هستند!

گروه اندیشه: واعظ و سخنران کشور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس مشهد با اشاره به پایان‌نامه‌های دانشگاه که فقط زینت‌بخش دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: شیخ مرتضی انصاری تنها 10 الی 12 سال در محضر اساتید درس خواند اما هنوز هم کتاب‌های ایشان مورد توجه حوزویان است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، سیدمهدی واعظ موسوی، واعظ و سخنران کشور، امروز، 13 اردیبهشت ماه به مناسبت هفته معلم در مراسم گرامی‌داشت روز استاد که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت مدرس قرآن مشهد برگزار شد، با اشاره به سخنان شهید مرتضی مطهری، افزود: ذهن فراگیر، ذهنی است که سوخت لازم برای شعله‌ور شدن را دارد و این جرقه‌زدن کار پیامبران و معلمان است؛ همچنین تربیت سخت نیست بلکه هنرمندانه است.
وی ادامه داد: امیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المؤمنین(ع) می‌فرمایند: علم دو نوع است، اکتسابی است و یا از درون می‌جوشد لذا اگر شما جوهره خلاقیت نداشته باشید، فراگیری علم برای شما سازگار نخواهد بود و متأسفانه الان کسی به دنبال خلاقیت و ذوق نیست؛ من اگر مسئول گزینش بودم به جای اینکه به دنبال مدرک و سوابق کاری باشم افراد با ذوق و خلاق را انتخاب می‌کردم.
این واعظ و سخنران کشور با اشاره به پایان‌نامه‌های دانشگاه که فقط زینت‌بخش دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: شیخ مرتضی انصاری تنها 10 الی 12 سال در محضر اساتید درس خواند اما هنوز هم کتاب‌های ایشان مورد توجه حوزویان است.
وی با اشاره به این حدیث که نگاه، رسانه دل است، اضافه کرد: متأسفانه تماس چشمی کم شده است و الان اهل خانه سرشان گرم فضای مجازی، تلویزیون و مانیتور است؛ نگاه کردن به اهل خانه باعث مهر و عطوفت می‌شود، چنانچه روایت داریم حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «زهرا جان من هر موقع به چهره تو نگاه می‌کنم خستگی دنیا از چشمانم می‌رود».
واعظ موسوی با بیان اینکه جوانان ما متاسفانه در امر خواستگاری به دنبال زیبایی هستند، گفت: حضرت یوسف(ع) غیر از جمال صورت، حسن صورت داشتند و این اخلاق سبب شد زلیخا را به خودش گرفتار کند چرا که زلیخا نیز زیبا بود و لذا در اینجا شاعر می‌گوید: من از حسن روز افزون که یوسف داشت دانستم / که عشق از پرده عصمت برون آرد زلیخا را.
وی با اشاره به اینکه نسبت صبر به ایمان مانند نسبت سر به بدن است و بدنی که سر ندارد لاشه و متعفن می‌شود، ادامه داد: مرحوم محمد اسماعیل دولابی می‌گوید: هر وقت در زندگی‌ات مشکلی پیش آمد، بدان از طرف خداست؛ او می‌خواهد روحت را مثل بدنت آهنین کند؛ در اهل بیت(ع) هم می‌بینیم که حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا آب دیده شدند.
این واعظ و سخنران کشور با اشاره به سخن شهید مطهری که می‌گوید: «سوادی که حجاب فهم شود، مانع پیشرفت است»، گفت: تربیت تحصیلی مهم نیست، تربیت عقلانی مهم است، همچنین در برابر علمی که داری و  همچنین در برابر کسی که به تو نادان است و تو را به حساب نمی‌آورد، حلم بورز و این از مکارم اخلاق است.
در ادامه غلامرضا زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد نیز شهید مطهری را به عنوان انسان کامل و معلم بی‌نظیر معرفی کرد و ادامه داد: سیدروح‌الله خمینی(ره)، بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی که شخصیت بی‌تعارفی بودند، فرمودند: «من تمام کتاب‌های شهید مطهری را تهیه می‌کنم» لذا این عبارت تأییدکننده کلمات و سخنان شهید مطهری است.
زارع مهرجردی گفت: فردی که سخنان شهید مطهری را مطالعه می‌کند، متوجه زمان سخنرانی نمی‌شود، مگر در جایی که خود ایشان، اشاره به زمان داشته‌اند و به وضوح مشخص است که کلام شهید مطهری مبتنی بر قرآن کریم است و این آیات قرآن برای هر زمانی تازگی دارد.
یادآور می‌شود، در این مراسم کلیپی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مقام شهید مطهری در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس قرآن مشهد پخش شد.
captcha