نهم دی‌ماه، مولود بصیرت و غیرت دینی مردم ایران بود
کد خبر: 3555926
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
خطیب جمعه کاشمر:

نهم دی‌ماه، مولود بصیرت و غیرت دینی مردم ایران بود

گروه سیاست و اقتصاد: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه نهم دی‌ماه روزی نبود که از قبل تعیین و یا اعلام شده باشد بلکه در حقیقت این روز مولود بصیرت و غیرت دینی و ملی مردم ایران بود، گفت: نهم دی‌ماه در تاریخ ملت ایران و تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی برای همیشه ماند و ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، امروز سوم دی ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهر کاشمر با بیان اینکه نهم دی‌ماه روزی نبود که از قبل تعیین و یا اعلام شده باشد بلکه در حقیقت این روز مولود بصیرت، غیرت دینی و ملی مردم ایران بود، افزود: نهم دی‌ماه روزی بود که مردم با زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی به موقع توطئه‌های استکبار را خنثی کردند.
وی با اعلام اینکه همیشه در معرض این‌گونه فتنه‌ها هستیم و هنوز هم‌ ریشه‌کن نشده است، اظهار کرد: مردم اگر همیشه در صحنه باشند، در انتخاب خود هوشیارانه عمل کنند و پشت سر رهبری را خالی نکنند دشمن هیچ کاری نمی‌تواند برعلیه این ملت انجام دهد.
طباطبایی با اشاره به اینکه اگر مردم فریب شعارهای توخالی و درب باغ سبز اروپا و آمریکا را نخورند گرفتار آسیب و مشکلات نخواهیم شد، افزود: انقلابی که به قیمت گزاف به دست آمده را نباید در اختیار اروپا و آمریکا و افراد ضد دین قرار داد.
وی با بیان اینکه دشمن همیشه با چهره‌های مختلف می‌خواهد برعلیه این کشور توطئه کند، از آمریکا به‌عنوان کریه‌ترین چهره نام برد و گفت:  ملت ایران نباید فریب قیافه بزرگ کرده آمریکا را بخورند.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه حرکت مردمی و شور عاشورایی مردم تهران در نهم دی‌ماه سال 88 در حقیقت جواب اوج بی‌حیایی و جسارت فتنه‌گرانی بود که می‌خواستند یک‌شبه انقلاب را به باد فنا بدهند، عنوان کرد: اگر انقلاب در دست نااهلان قرار گیرد، یک‌شبه، دست آوردهای انقلاب و خون صدها هزار شهید پایمال خواهد شد.
وی با اعلام اینکه فتنه گران در سال 88 علیه اسلام و ایران شعار سردادند و به مخالفت با امام راحل و ولایت‌فقیه پرداختند، گفت: در آن سال همه دشمنان قسم‌خورده انقلاب و ملت، فتنه گران را همراهی می‌کردند به‌طوری‌که همه افرادی که از انگشتانشان خون جوانان ملت ایران می‌ریزد، منتظر براندازی نظام بودند.
طباطبایی با بیان اینکه آن‌ها با اردوکشی خیابانی و حمله به عزاداران حسینی حتی به مساجد و تکایا هم رحم نکردند و از سویی انگلیس پیر استعمار و فتنه‌گر و شبکه‌های صهیونیست و غربی همه در انتظار رسیدن به آرزوی خود بودند، افزود: نه‌تنها به برکت نام و پرچم امام حسین(ع) انقلاب پیروز شد بلکه در نهم دی‌ماه نیز نام امام حسین بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز 9 دی‌ماه هستیم، افزود: نهم دی‌ماه 88 در تاریخ ملت ایران و تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی برای همیشه ماند و ثبت شد.
بی‌سوادی برای جامعه اسلامی ننگ است  
طباطبایی در بخش دیگر از سخنان خود به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی که به فرمان امام راحل در سال 58 تشکیل شد اشاره کرد و گفت: براساس آمارها قبل از انقلاب کمتر از 50 درصد مردم باسواد بودند ولی با این حرکت انقلابی و همگانی در سال 85 این آمار به حدود 80 درصد رسید و اکنون شاهدیم تعداد افراد باسواد در کشور به بالای 90 درصد رسیده است.
وی با تأکید براینکه در کشور اسلامی حتی نباید یک نفر بی‌سواد داشته باشیم، بی‌سوادی را برای جامعه اسلامی ننگ دانست و اظهار کرد: با این عزم ملی و همگانی که به راه افتاده امیدواریم که در آینده نزدیک، هیچ بی‌سوادی در کشور نداشته باشیم.
captcha