امام رضا(ع) حقانیت اسلام و صلابت افکار توحیدی را ثابت کرد
کد خبر: 3826817
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴

امام رضا(ع) حقانیت اسلام و صلابت افکار توحیدی را ثابت کرد

گروه فرهنگی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد فرهنگی امام رضا(ع) از سایر ابعاد ایشان برجسته‌تر بود گفت: امام رضا(ع) در برابر مکاتب الحادی حقانیت اسلام و صلابت افکار توحیدی را اثبات کرد.

امام رضا(ع) حقانیت اسلام و صلابت افکار توحیدی را ثابت کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) که شامگاه 22 تیرماه و همزمان با شب ولادت امام مهربانی‌ها در برج سپید مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره و رونمایی از آثار جشنوار در شب ولادت حضرت، اظهار کرد: در شب میلاد امام فرهنگی و در جمع افسران فرهنگی هستیم. امامی که با روش و منش خود در زمانی که حضور داشت خوش درخشید. از میان همه صفات برجسته ایشان، بعد فرهنگی امام رضا(ع) بیش از ابعاد دیگر تلألو یافته است.

وی افزود: امام رضا(ع) در هماوردهای فکری آن دوران که همه‌گیر شده بود، توانست در برابر مکاتب الحادی و در برابر رویکردهای غیرتوحیدی حقانیت و صلابت افکار توحیدی و اسلامی را به اثبات رساند و برترین دیدگاه یعنی دیدگاه اسلام را بر دیگر دیدگاه‌ها اثبات کند.

جمشیدی ادامه داد: امروز در زمانه و شرایطی هستیم که 72 ملت کفر علیه ملت اسلام و ملت ایران متحد شدند و با زیر پا گذاشتن پیمان‌های بین‌المللی و آنچه از قواعد بازی که خود تعریف کردند زیر پا گذاشتند، از تعهدات خارج شده و نهایت فشار را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و نظامی اعمال می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما به فرمان ولی خود، فرمان به استقامت شده و جز این گریزی نداریم، نباید جزء کسانی باشیم که باعث تشویش و نگرانی رهبر می‌شویم، بلکه باید همه در ابعاد مختلف به ویژه در بعد فرهنگی پشت رهبر باشیم. ما پیروز این میدان خواهیم بود اگر به شیوه اسوه خود امام رضا(ع) عمل کنیم.

عبور از واقعیت‌ها به سمت آرمان‌ها

وی اظهار کرد: آنچه از امام هشتم می‌آموزیم عبور از واقعیت‌ها به سمت آرمان‎هاست. اگر ما تمام چشم خود را به آرمان‎ها بدوزیم و از واقعیت‌ها غفلت کنیم، در یک رویاپردازی غرق خواهیم شد.

جعفرپور تصریح کرد: اگر صرفا به میدان نگاه کنیم و فقط واقعیت‎ها و به تحمیل‎هایی که دشمن اعمال کرده بنگریم، این نیز ما را مغلوب خود کرده و نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم و ارزش‌گرا باشیم. هنر ما این است که با توجه به واقعیات راهی به سوی آرمان‎ها باز کنیم. این چیزی است که ما باید در جبهه فرهنگی به تبعیت از امام هشتم آن را در کمیسیون فرهنگی پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی و اقتصادی افسران و سربازان این میدان هستند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی هم باید با تمام توان به گونه‌ای باشیم که نقش خود را به‌درستی ایفا کرده و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیسیون آمادگی دارد در راستای این مهم قانون‌گذاری کرده، فعالیت‌هایی را انجام دهد و فرهنگ‌سازی کند، اما گام فرهنگی تنها با قانون‌گذاری میسر نمی‌شود، بلکه بسترهای دیگری را می‎طلبد و صرفا قانون می‎تواند تضمینی در این خصوص باشد، لذا باید کارهای بزرگ دیگری در حوزه فرهنگ انجام دهیم.

جعفر پور اظهار کرد: ما در پایان زیارت امین‎الله با این مضمون «و اظهر کلمه الحق و جعلها العلیا و...» دعایی می‌خوانیم که همه این دعاها در یک آرمان خلاصه می‎شود و آن آرمان همان «اللهم عجل لولیک الفرج» است. اگر امام ظهور کند همه آرمان‌ها محقق خواهد شد که در این خصوص وظیفه ما ایجاد بستری مناسب و زمینه‎سازی برای ظهور است.
انتهای پیام

captcha