حمایت از صنایع خلاق فرهنگی؛ از راهبردهای بنیاد امام رضا(ع)
کد خبر: 3826829
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲

حمایت از صنایع خلاق فرهنگی؛ از راهبردهای بنیاد امام رضا(ع)

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: توجه به تولیدات کاربردی و فاخر فرهنگی ـ هنری و حمایت از تولید صنایع خلاق فرهنگی به‌عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در دستور کار قرار گرفته است.

حمایت از تولید صنایع خلاق فرهنگی؛ از راهبردهای بنیاد امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که شامگاه ۲۲ تیرماه در محل برج سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ سال پیش به همت متولیان فرهنگی و اجرایی کشور نهالی را غرس کردیم که اکنون به شجره‌ای طیبه تبدیل شده است و در سایه‌سار آن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارادت خود را به ساحت امام مهربانی‌ها در قالب خلق آثار فاخر نمایان می‌کنند.
وی با بیان اینکه طی ۲۰ ماه گذشته سیاست‌ها و اقداماتی در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: پس از گسترش، فراگیری و تنوع برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در تمام استان‌های کشور و برخی سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، ارزیابی‌هایی از اقدامات و جشنواره‌ها با هدف ارتقای کیفیت و اثربخشی آن‌ها توسط کارشناسان و صاحب‌نظرات صورت گرفت و با ادغام، حذف و دوسالانه کردن برخی جشنواره‌ها اکنون ۱۵ جشنواره تخصصی، ده‌ها برنامه فرهنگی و همایش علمی پژوهشی در کشور برگزار می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: توجه به تولیدات کاربردی و فاخر فرهنگی ـ هنری و حمایت از تولید صنایع خلاق فرهنگی به‌عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در دستور کار قرار گرفت که امروز دو تابلو نفیس هنری و دو نماهنگ فاخر در مراسم اختتامیه برای نخستین بار رونمایی و عرضه شد. ان‌شاءالله به‌زودی آثار فاخر و ارزشمند دیگری نیز در حوزه‌های فرهنگ تجسمی، نمایشی، موسیقی، پژوهشی و کتاب رونمایی خواهد شد.
برازش عنوان کرد: برای عرضه آثار تولیدی فاخر و برگزیده جشنواره‌های رضوی در قالب نمایشگاه‌ها و ارائه‌ آن‌ها در فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است. تمرکز و توجه بر رسانه‌ها و فضای مجازی به‌عنوان زمینه‌ای مناسب و عرصه گسترده تولیدات حوزه فرهنگ رضوی مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: امسال پویش حامیان رسانه‌ای جشنواره امام رضا(ع) با مشارکت رسانه ملی، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشور ایجاد شده است. امیدواریم با این حرکت شایسته فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی کشور، شاهد فعالیت‌های گسترده و مستمر در زمینه ترویج فرهنگ رضوی باشیم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: مشارکت و هم‌افزایی با سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و نهادهای مردمی جزو سیاست‌های راهبردی بنیاد بین‌المللی امام رضا‌(ع) است. در این راستا همکاری‌های گسترده‌ای با آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و کلان‌شهرهای کشور و سایر مجموعه‌های فرهنگی آغاز شده است که قطعاً برکات آن در آینده آشکار خواهد شد.
برازش گفت: در حوزه بین‌الملل، از سفرای کشورهای دوست و همسایه، عراق، پاکستان، افغانستان و سایر مهمانان حاضر از وزارت خارجه و دیگر سازمان‌ها و نهادهای فعال در این حوزه تشکر کرده و امیدوارم که فعالیت‌ها و ارتباطات بین‌الملل با حمایت نهادها و مسئولان به خصوص سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسعه و رونق بیشتری پیدا کند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: انضباط و شفافیت مالی و استفاده بهینه از منابع، راهبردی است که در همه فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) جریان دارد. طبق گزارش بازرس و حسابرس قانونی، این بنیاد در زمینه انضباط و شفافیت مالی از مؤسسات و مجموعه‌های شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
برازش بیان کرد: امیدوارم توفیق یابیم با اتکا به خداوند متعال، عنایت حضرت ثامن‌الحجج، بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با حمایت، مشارکت، همیاری و همدلی همه دستگاه‌های فرهنگی کشور، آنگونه که شایسته است به ساحت مقدس امام رئوف ادای دین کرده و همه توان و استعداد خود را برای تحقق آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) و گسترش فرهنگ رضوی و سبک زندگی رضوی در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی به کار گیریم.

انتهای پیام

captcha