شهادت سردار سلیمانی نشان‌دهنده این بود که انقلاب هنوز زنده است
کد خبر: 3872755
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

شهادت سردار سلیمانی نشان‌دهنده این بود که انقلاب هنوز زنده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه تبریز گفت: شهادت سردار سلیمانی نشان‌دهنده زنده بودن انقلاب و تشیع پیکر شهید سلیمانی نشان‌دهنده زنده بودن آرمان‌های انقلاب است. شهادت او چشم‌های غبار گرفته را باز و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع واداشت.

شهادت بزرگ سردار سلیمانی نشان‌دهنده این بود که انقلاب هنوز زنده است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز ظهر امروز 29 دی ماه در مراسم گرامیداشت شهادت سردار سپهبد سلیمانی و جان باختن سقوط هواپیمای اوکراینی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: یکی از مواردی که مومنین و مسلمانان باید به آن همیشه عنایت داشته باشند، عبارت از ذکر الهی و خداوند متعال است. همیشه باید به یاد خداوند متعال باشیم. ذکر در لغت به معنی یاد کردن است و همیشه باید خداوند متعال را یاد کنیم. خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرمایند «اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً» یعنی اگر خداوند متعال را همیشه یاد کنید و به یاد خداوند متعال باشیم، همنشینی با خداوند متعال را خواهیم داشت، اگر خداوند متعال را یاد کنیم، محبت خداوند متعال را خواهیم داشت؛ یعنی محبت الهی در دل ما جای خواهد گرفت. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند« مَنْ أَكْثَرَ ذِكْرَ اَللَّهِ»؛ یاد خداوند بسیار مهم است و هرکس بیشتر به یاد خدا باشد، محبت خداوند در رفتار، اعمال و کردار او جای می‌گیرد.


وی افزود: افزایش برکت و حضور ملائکه در ارتباط با کسانی است که خداوند را بیشتر یاد می‌کنند، کسانی که خدا را بیشتر یاد می‌کنند، برکت در خانه آنان بیشتر می‌شود و ملائک در خانه آنان حضور بیشتری دارند و کسانی که در خانه آنان قران بیشتر خوانده می‌شود، یاد خدا بیشتر مطرح می‌شود و آن خانه با برکت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: باید همیشه ذکر خدارا داشته باشیم، اگر ذکر خداوند متعال را بیشتر داشته باشیم عنایت خداوند متعال مورد توجه قرار خواهد گرفت و عنایت خداوند مورد توجه ما خواهد بود، «فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَ اشْكُرُوا لِي وَ لا تَكْفُرُونِ». مراتب ذکر مختلف است، ذکر یا لفظی و زبانی است که در زبان خدا را یاد می‌کنند و یا ذکر قلبی است و از ته دل خدا را یاد می‌کنند و لازم نیست به زبان آید و همین‌که از ته دل خدا را یاد می‌کند، خداوند آن را مورد توجه قرار خواهد داد.

آل هاشم خاطرنشان کرد: مورد دیگر این است که در تمام احوال و تمام کارها خدا را به یاد داشته باشیم و خدا را تمام احوال یاد کنیم و اگر چنین کنیم، آرامش و اطمینان برای ما عرضه خواهد شد و آرامش و اطمینان گشمده انسان امروز است که درآرزوی بدست آوردن آن است و قران راه رسیدن به آرامش بشر را اینگونه معرفی می‌کند که «الا بذکر الله تطمئن القلوب»؛ همانا که با یاد خداوند دل‌ها آرام می‌گیرد؛ اگر می‌خواهیم دل‌ها آرام بگیرد و از شیطان دور باشیم باید خدا را یاد کنیم. آنان که به یاد خدا هستند از وسوسه شیطان هیچ زمان متاثر نمی‌شوند و یاد خدا سلاحی است که از آنان در برابر شیطان محافطت می‌کند.

 

وی اضافه کرد: پرهیزگاران هنگامی که گرفتار وسوسه شیطان شوند، به یاد خداوند و پاداش و کیفر او می‌افتند و در پرتو یاد او راه حق را می‌بینند و ناگهان بینا می‌شوند. ذکرخداست که موجب غذای روحی انسان می‌شود؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ ۚ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ» به این معنا که ای کسانی که ایمان آوردید، اموال و اولادتان شما را از یاد خدا باز ندارد که هرکس چنین کند و به خاطر اولاد و اموال از یاد خدا دوری کند، از زیان کاران است پس سعی کنید همیشه به یاد خدا باشید و هیچ زمان خدا را فراموش نکنیم و در تمامی امور خدا را در نظر بگیریم زیرا یاد خدا موجب آرامش و اطمینان می‌شود.

اخلاص، بالاترین ویژگی سردار سلیمانی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح می‌کند: یکی از کسانی که همیشه یاد خدا بوده و خداوند متعال در این دنیا پاداش او را داد، شهید بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی بود. علت اینکه سپهد قاسم سلیمانی شهید مقاومت و در این دنیا عزیز شد، این است که همیشه به یاد خداوند بود. بالاترین ویژگی و فضیلت سلیمانی بزرگ اخلاص او بود که این اخلاص به واسطه ذکر خداوند متعال به دست آمده بود. شهید سلیمانی همیشه خدا را یاد می‌کرد و تمام کارهای سلیمانی به خاطر خدا بود و در واقع هنر او یاد خداوند بود و این شجاعت و تدبیر را در راه خداوند هزینه می‌کرد و همین موضوع او را بزرگ کرد.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: ذکر خداوند او را تعالی بخشید، شهید سلیمانی اهل تظاهر، ریا و خودنمایی نبود و شهادت او قیامتی به پا کرد. شهادت بزرگ او نشان‌دهنده این بود که انقلاب هنوز زنده است و تشیع پیکر شهید سلیمانی نشان‌دهنده این بود که از آرمان‌های انقلاب زنده است و شهادت سلیمانی چشم‌های غبارگرفته را باز و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع واداشت.

آل هاشم با اشاره به اینکه ما همیشه باید این شخصیت بزرگ را فراموش نکنیم، گفت: شهید سلیمانی یک شخصیت انقلابی و ملی است و باید به عنوان یک چهره ملی او را تحلیل و ترویج کنیم. میزان تاثیرگذاری شهادت وی بر اقشار مختلف مردم از هر قشر، جناح و صنف کاملا در سطح کشور و حتی در خارج از کشور مشهود است. شهید سلیمانی یک چهره انقلابی به معنای واقعی کلمه بود، زیرا آنچه داشت در مکتب حضرت امام راحل دریافته بود و خود را همواره سرباز ولایت می‌دانست و بر این عنوان اصرار می‌کرد.

شهید سلیمانی؛ یک چهره به معنای واقعی کلمه

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک چهره به معنای واقعی کلمه و یک چهره انقلابی بود، آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشته بود و در واقع چهره بین‌المللی مقاومت اسلامی و سیدالشهداء جبهه مقاومت بود که فرزندان مکتب انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلقف منطقه تربیت کرده بود و امروز هرجا نیروی مجاهد و مقاومی در منطقه وجود دارد، تحت تاثیر مجاهدت‌های سردار بزرگ سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: با این همه ویژگی، شهید سلیمانی صرفا یک شخصیت نظامی نبود بلکه او یک مربی بزرگ و دلسوز برای رزمندگان به خصوص رزمندگان مدافع حرم بود و از ابعاد مختلف به فرزندان شهدای مدافع حرم رسیدگی می‌کرد و متواضعانه در خدمت فرزندان شهدای مدافعین حرم بود. سردار سلیمانی یک شخصیت فرهنگی اجتماعی نیز بود و خدمات او در خدمت‌رسانی به مردم همیشه پیشگام بود و شاید کمتر کسی بداند که راه‌اندازی و توسعه مواکب اربعین محصول تدابیر این شخصیت بزرگ بود، موکب‌هایی که در ایام اربعین در مسیر نجف اشرف تا کربلا راه‌‍اندازی شده بود، همگی تدبیر و دستور مستقیم او بود و ورود موثر مواکب اربعین در سیل فروردین سال 98 در یادها ماندگار خواهد بود.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: سردار سلیمانی برای کمک‌کردن به سیل‌زدگان دستور داد که مواکب اربعین در این مناطق حضور فعالی داشته باشند، شهید سلیمانی عظمتی داشت که واقعا حیف بود به دست عناصر مفلوک، تکفیری و یا منافقین به شهادت برسد و حقیرتر از آن بودند که سردار سلیمانی به دست آنان به شهادت برسد و این افتخار بزرگی که بود باید نصیب او می‌شد تا به دست شیطان بزرگ و طاغوت اعظم به شهادت برسد.
آل هاشم خاطرنشان کرد: اما برادران و خواهران آنچه مسلم است و امروز ما باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم، جانشین او یعنی سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس است و باید این را بدانیم که سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است و امروز دشمنان می‌خواهند روی این مساله تبلیغ شود. شخص سردار سلیمانی قبل از شهادت سردار قاآنی را به عنوان جانشین خود پیشنهاد داده بودند.

وی افزود: سردار قاآنی اهل مشهد مقدس است و بچه‌های رزمنده خراسان او را به خوبی می‌شناسند و حتی سردار قاآنی زودتر از شهید سلیمانی وارد سپاه قدس شده است و با تمام رموز عملیات در بیرون از مرزها آشنایی کامل دارد و در این سال‌های بین 1376 تا سال جاری در جایگاه جانشینی سردار سلیمانی به خدمت مجاهدانه، مخلصانه و گمنامانه خود پرداخته است و در سال‌های اخیر و به دلیل پیش‌بینی شهادت حاج قاسم و اینکه همه می‌دانستند که دشمن، استکبار و صهیونیست، حاج قاسم را یک روزی به شهادت می‌رسانند به همین دلیل از وی در رابطه با فرمانده قبل از خود سوال می‌پرسیدند و ایشان نیز بدون تامل می‌نوشتند که بهترین شخص سردار قاآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: همچنین رهبر انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای نیز در حاشیه نامه ایشان نوستند که با تمام وجود موافق این انتخاب هستند. سردار قاآنی همچون حاج قاسم سلیمانی از اسم، رسم و مصاحبه، سخنرانی و امثال آن گریزان بود و سردار قاآنی مردم عمل عمل، جهاد و مقاومت بوده و هست.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: باید از رشادهت‌های ماندگار او در جنگ 33روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه کتاب‌ها نوشته شود و آفرین بر غیرتمند خراسان، حاج اسماعیل که سالیان سال در کنار سردار سلیمانی با ایده‌ها، آرمان‌ها، تفکرات و اندیشه ایشان کاملا آشنا است. سردار قاآنی بیش از 40 سال است که مورد شناخت و اعتماد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است و با منظومه اندیشه ایشان در همه عرصه‌های مقاومت به خوبی آشناست.

آل‌هاشم مطرح کرد: امیدواریم در دوران فرماندهی سردار قاآنی سپاه قدس در موفقیت‌های خود به اوج برسد و مسلمانان جهان در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و همت والا این سردار و رزمندگان سپاه قدس، اسلام در سطح جهان روزبه‌روز پیش رود و این حادثه بعد از آن سیلی محکمی که رزمندگان اسلام در انتقام‌جویی به شهادت شهید سلیمانی زدند، باید بررسی‌های بیشتری نسبت به آن صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: با اینکه پذیرش خطا و اعتراف به اشتباه بدون توجیه و فرافکنی انجام شد و عذرخواهی از مردم و توضیح ماجرا با ارائه اسناد و مدارک به صورت شفاف به مردم صورت گرفت، اما دشمنان از این ماجرا سواستفاده کردند و با حضور مستقیم سفیر انگلیس خبیث در تهران تجمعاتی را راه‌اندازی کردند، اما حضور حقیرانه و غیرقابل توجیه سفیر گستاخ و بی‌شرم انگلیس در تجمعات با همراهی برخی هنرمندان فریب‌خورده و شهرت‌طلب نشان داد که دشمنان هنوز به دنبال توطئه علیه ایران اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بخش دیگر ماجرا شعله‌ورسازی آتش انتقام از نیروی سرافراز سپاه پاسداران نقلاب اسلامی به ویژه سردار سرافراز سپاه حاجی‌زاده همان سرداری که به عنوان فرمانده نیروی هوا و فضا سپاه آن عملیات بزرگ را انجام داد و پایگاه عین‌الاسد آمریکا در بغداد را آن‌گونه مورد حمله موشکلی قرار دادد که ملت ایران نیز از آن قدردانی و تشکر کردند، اما اکنون خدا را خوش نمی‌آید به دلیل این حادثه که اتفاقا سپاه مسئولیت و اشتباه خود را که یک خطای انسانی بود را بر عهده گرفت، همت آنان را هدر بدهیم.

انتهای پیام
captcha