برشی از نوستالژی جنگ تحمیلی در کتاب «گولان»
کد خبر: 3925726
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

برشی از نوستالژی جنگ تحمیلی در کتاب «گولان»

کتاب «گولان» خاطرات خودنوشت یک رزمنده دفاع مقدس درباره یک دیده‌بان نفوذی در عملیات‌های گوناگون و سیر حوادثی که برایش پیش آمده همراه با گذری به دوران کودکی و نوجوانی خالق اثر است.

برشی از نوستالژی جنگ تحمیلی در کتاب گولانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، خاطرات خودنوشت «محمد عامل محرابی» از نیروهای سرباز وظیفه اولین گروه توپخانه با عنوان توپخانه 61 محرم از خراسان در کتابی با عنوان گولان گردآوری شده که از سوی نشر «صریر» و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

در مقدمه کتاب «گولان» از زبان نویسنده اثر آمده است: در این کتاب تلاش کرده‌ام کار یک دیده‌بان نفوذی در عملیات‌های گوناگون را به تصویر بکشم و اتفاقاتی را که برایش پیش‌ آمده است، بر روی کاغذ ماندگار کنم. در این میان، هر از گاهی نیز به گذشته و کودکی و نوجوانی‌ام گریزی زده و نوعی نوستالژی را در کتاب زنده کرده‌ام تا هم خواننده با شرایط اجتماعی آن زمان آشنا شود و هم از یکنواختی و طولانی‌شدن مطالب و خستگی جلوگیری به عمل آید.

بخش کوتاهی از کتاب به این شرح است:

بعد از سه روز پیاده‌‌روی توانستیم در نزدیکی شهر چوارتا خودمان را به یکی از مال بندهای کردهای  پیش‌مرگ برسانیم. حالا آنجا کمی احساس امنیت می‌کردیم. بعد از خستگی مفرط آن چند روز، تقریباً آن شب آنجا استراحت خوبی کردیم. صبح که از خواب بیدار شدیم، دیدیم نگاه‌های برادران پیش‌مرگ به ما زیاد شده و خودشان را به ما نزدیک می‌کردند و صحبت درباره تلفات بیش از اندازه بعثی‌های عراقی و انهدام دپوی مهمات آن‌ها بود. یکی از پیش‌ مرگ‌های کرد به کاک دانا گفته بود که تلفات نیروهای عراقی آنقدر زیاد است که زخمی‌های این حادثه را به بیمارستان‌های اربیل و کرکوک و سلیمانیه ارجاع داده‌اند و استخبارات عراق به‌دنبال دیده‌بان و نفوذی‌های ایرانی است و جایزه‌ای هم برای تحویل آنها قرار داده که در خور توجه است.

کتاب «گولان» در شمارگان یک هزار نسخه، در 156 صفحه با قطع رقعی در سال 1397 چاپ و منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی واقع در انتهای بلوار شهید بهشتی، انتهای بلوار برادران شهید خلیلی در مشهد تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha