اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن به روش حفظ‌خوانی
کد خبر: 3965931
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
در ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن به روش حفظ‌خوانی

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برگزاری آیین جزء‎خوانی قرآن کریم به روش حفظ‎خوانی در ایام ماه مبارک رمضان به شیوه مجازی در بستر کانال حفظ قرآن کریم شبکه شاد در حال انجام است.

اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن کریم به روش حفظ‌خوانیعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اهم برنامه‌های کانال تخصصی حفظ قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: اجرای طرح آموزش حفظ روزانه سوره مبارکه «واقعه» همراه با ترجمه و تفسیر قطره‌ای، اجرای طرح جایزه باران رمضان با برگزاری مسابقه از محتوای کانال به صورت روزانه از جمله برنامه‎‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی با محوریت آموزش اصول حفظ در خانه ویژه مادران، تدوین و تنظیم برنامه زمانبندی حفظ برای 30 جزء قرآن کریم به‌صورت مجزا، ادامه آموزش مباحث تجوید، بارگذاری ترتیل جزء‌خوانی هر روز از قاریان مشهور ایرانی، اجرای فصل دوم برنامه «ستارگان قرآنی» همراه با معرفی دانش‎آموزان حافظ کل قرآن کریم، تدوین کلیپ‌های آموزشی با موضوع بایدها و نبایدهای ماه مبارک رمضان ویژه حافظان قرآنی از دیگر برنامه‌هایی است که از طریق شبکه شاد و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مهدوی‌خواه بیان کرد: یکی از برنامه‌های پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم که دبیرخانه آن مستقر در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است، اجرای طرح جزء‎خوانی قرآن‎کریم به روش حفظ‌خوانی توسط دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری از استان‌های مختلف است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در قالب این طرح، هرکدام از دانش‌آموزان پسر برگزیده دو سال اخیر مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز به تلاوت یک حزب از قرآن کریم به‌شیوه حفظ‌خوانی می‌پردازند و فیلم ضبط شده تلاوت خودشان را به دبیرخانه پایگاه حفظ ارسال می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان به صورت روزانه فایل تصویری تلاوت ترتیل دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم از طریق کانال حفظ قرآن کریم شبکه شاد پخش خواهد شد.

مهدوی‌خواه گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این محافل نورانی می‌توانند به نشانی @hefzquranmedu در شبکه شاد مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha