آئین افتتاحیه رتبه‌های برتر کنکور ریاضی در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4004954
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

آئین افتتاحیه رتبه‌های برتر کنکور ریاضی در حرم رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: همایش رتبه‌های برتر در چهار هفته ادامه دارد که در اولین هفته دانشجویان گروه تجربی را میزبانی کردیم و در هفته دوم گروه ریاضی، هفته سوم گروه انسانی و در هفته چهارم گروه هنر در شهر مشهد مطالبق با گردهمایی نخست، برنامه‌هایی را برای آن‌ها از روز سه‌شنبه تا جمعه خواهیم داشت.

آئین افتتاحیه رتبه‌های برتر کنکور ریاضی در حرم رضوی برگزار می‌شودحجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در روز دوم اولین همایش رتبه‌های برتر کنکور علوم تجربی که با عنوان «در مسیر آینده» برگزار شد، در ابتدا مباحث انگیزشی و سپس در خصوص دستاوردهای علمی و پزشکی مطالبی توسط اساتید مطرح شد. همچنین از ساعت 21 الی 23 امشب پنل دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پنل دانشگاهی روسای دانشگاه‌هایی که به تازگی منصوب شدند و نیز مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌ها حضور دارند. همایش رتبه‌های برتر در چهار هفته ادامه دارد که در اولین هفته دانشجویان گروه تجربی را میزبانی کردیم و در هفته دوم گروه ریاضی، هفته سوم گروه انسانی و در هفته چهارم گروه هنر در شهر مشهد مطالبق با گردهمایی نخست، برنامه‌هایی را برای آن‌ها از روز سه‌شنبه تا جمعه خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی کار بزرگی است که هفته آینده بیش از 200 دانشجو از دانشگاه شریف مهمان ما هستند همچنین از دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و فنی مهندسی نیز در این همایش حضور دارند. معمولا در این همایش‌ها رتبه‌های زیر هزار از دانشگاه‌های مهم شرکت می‌کنند و اکنون رتبه‌های یک تا 10 تنها دانشجویان علوم پزشکی تهران هستند. همچنین نزدیک به 400 دانشجو زیر هزار از دانشگاه شریف هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا همه پروتکل‌های بهداشتی از زمان سفر تا اسکان دانشجویان رعایت شده است. همه دانشجویان علوم پزشکی 99 در این همایش دو دُز واکسن اسپوتنیک روسی را تزریق کردند.

کرمی خاطرنشان کرد: گردهمایی دانشجویان نخبه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آستان قدس رضوی برگزار شده است. همچنین در این همایش بیش از 500 دانشجوی نخبه شرکت داشتند که در این بازه زمانی از سخنان دکتر محمود انوشه، متخصص روانشناسی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha