فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات‌فاطمی و رشد جامعه قرآنی مشهد
کد خبر: 4034088
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات‌فاطمی و رشد جامعه قرآنی مشهد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت تکریم و تجلیل چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی گفت: یکی از تأثیرگذارترین افراد در مسیر فعالیت‌های قرآنی و توسعه آن در مشهد، خانواده بزرگوار سادات فاطمی بودند که فعالیت‌های قرآنی آنان سبب رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد الرضا شده است.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم تکریم و تجلیل چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی، با حضور جمعی از قاریان برجسته، اساتید قرآنی و مسئولان استانی در جمع عاشقان قرآن و عترت شامگاه گذشته 16 بهمن‌ماه، در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد که به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«حمد و سپاس به درگاه خدای متعال که بر ما منت نهاد تا به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان، زمینه حاکمیت قرآن کریم و معارف اهل بیت پیامبر مکرم اسلام(ص) در زندگی فردی و اجتماعی مردم مؤمن ایران فراهم شود.

مشهد مقدس به برکت وجود مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از دیرباز مهد فعالیت‌های قرآنی بوده است. در دوران پیش از انقلاب با حضور رهبر معظم انقلاب در مسجد کرامت این فعالیت‌ها آغاز گردید و با درایت هوشمند ایشان، محافل قرآنی در این شهر توسعه پیدا کرد و نسلی قرآنی و انقلابی تربیت شد.

یکی از تأثیرگذارترین افراد در این مسیر، خانواده بزرگوار سادات فاطمی بودند که فعالیت‌های قرآنی آنان سبب رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد الرضا شده است.

استاد سیدمجتبی سادات‌فاطمی سال‌هاست که به کشف استعدادهای قرآنی و پرورش آنان می‌پردازد که هر کدام از این شاگردان چون ستاره‌ای می‌درخشند.

اکنون که در چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محفل بزرگداشتی برای چهار دهه جهاد و خدمات قرآنی این استاد عزیز برگزار می‌شود ضمن تقدیر از همت برگزارکنندگان و علاقه‌مندان به ایشان، سلام و تهنیت خود را به حضور این معلم شریف و با اخلاص قرآن کریم ابراز می‌دارم.

اراده دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی که بحمدالله خود شخصیتی قرآنی و دغدغه‌مند می‌باشند حمایت جدی از فعالیت‌های قرآنی کشور و تجلیل از مقام والای اساتید، معلمان، مربیان، قاریان و حافظان قرآن کریم می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از قرائت پیام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: بنده توفیق داشتم از سال 72، آن زمان که دانش‌آموز بودم محضر استاد سادات فاطمی را تلمذ و از حضورشان استفاده کردم.

شجاع ابراز کرد: اولین سفری که با ایشان رفتم مسابقات قرآن کشور در تبریز بود. از آن موقع استاد فاطمی با اخلاص، شرافت، ایمان و انگیزه بی‌بدیل به امر تلاوت قرآن و تعلیم معارف قرآنی همت داشتند که از همین‌جا دست این استاد عزیز و بزرگوار را می‌بوسم و برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم.»

در این مراسم که جمعی از قاریان و حافظان بین‌المللی، مسئولان استانی و شهردار مشهد حضور داشتند استاد حامد شاکرنژاد از قاریان برجسته بین‌المللی و از افتخارآفرینان جهان اسلام در عرصه قرآن، به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه استاد مهدی حسنی از حافظان برجسته جهان اسلام، مشهور به کامپیوتر قرآن به اجرای برنامه قرآنی پرداخت. همچنین تلاوت سید محمدجوادعلمی و سینا فتحی از قاریان نوجوان مشهدی نیز از جمله برنامه‌های این محفل بود.

اهدای گل توسط نوجوانان قرآنی که مفتخر به شاگردی در محضر این استاد و پیشکسوت قرآنی برای تجلیل از زحمات استاد سادات‌فاطمی بودند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha