آرمان‌خواهی مهم‌ترين فريضه دانشجويی است
کد خبر: 4058517
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

آرمان‌خواهی مهم‌ترين فريضه دانشجويی است

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در دیدار با دانشجویان خوابگاهی این مرکز آرمان‌خواهی را مهم‌ترين فريضه دانشجويی بیان کرد و گفت: آرمان‌خواهی نقطه مقابل واقع‌گرايی نيست بلكه مخالف محافظه‌كاری است.

دیدار رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در دیدار با دانشجویان خوابگاهی این مرکز به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در دیدار با دانشجویان خوابگاهی این مرکز که شامگاه گذشته، 31 اردیبهشت، به مناسبت هفته خوابگاه‌های دانشجویی انجام شد، به اهمیت دوران جوانی و محیط‌های دانشجویی اشاره و اظهار کرد: دانشجوی نسل امروز برای رشد و بالندگی نیاز به پشتکار دارد و در این مسیر باید مراقب تردیدها، توقف‌ها و رکود‌ها باشد. داشتن اراده و دوراندیشی، مسیر پیروزی را هموارتر می‌کند و آرمان‌خواهی مهم‌ترين فريضه دانشجویی است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با اعلام اینکه آرمان‌خواهی نقطه مقابل واقع‌گرايی نيست بلكه مخالف محافظه‌كاری است، تصریح کرد: حضور در دانشگاه فرصتی برای کسب مهارت‌های آکادمیک، مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه و رشد شخصی است و هر دانشجویی در این زمینه تلاش کند ضمن آن که موفقیت‌های شخصی‌اش بیشتر می‌شود، جامعه را به سمت بالندگی بیشتر سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام میثم خزائی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ترشیز نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به این که دانشجوی جوان، مرکز دنیاست و کشوری که دانشجوی جوان دارد و رشد را تجربه نکند، مرکز خود را گم کرده است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر کشور به تخصص و تعهد جوانان خود نیازمند است تا مسیر پر پیچ و خم تعالی را با همت و غیرت نخبگان خود با سرعت بیشتری طی کند.

وی با اشاره به این حدیث از پیامبر که فرمودند هر کس راهی را در پیش گیرد که در آن دانشی جوید، خداوند او را به راهی که به سوی بهشت است خواهد برد، گفت: اسلام مجموعه‌ای از آموزه‌های وحیانی الهی است که مسیر کمال‌یابی انسان را تبیین می‌کند.

خزایی با اشاره به لزوم کسب مهارت‌های زندگی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در دوران دانشجویی، گفت: آموزه‌های معرفتی و دستوری اسلام ضمن ایجاد معرفت و شناخت کامل و جامع از هستی، راه‌های رسیدن به کمال مطلق را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که تعالی شخص می‌تواند تعالی‌دهنده اجتماع باشد و تعالی اجتماع می‌تواند فرد را به تعالی دنیوی و اخروی رهنمون سازد، گفت: این دو در کنار یکدیگر می‌توانند جامعه جهانی مبتنی بر ارزش‌های زیستی را ایجاد نمایند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های ترشیز، افزود: سبک زندگی اسلامی‌ ـ ایرانی نیازمند تبیین و نهادینه‌سازی در اذهان و قلوب مردم به‌ویژه نسل جوان و دانشجوست.

انتهای پیام
captcha