وظیفه‌ کنونی جهاد کشاورزی سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی است
کد خبر: 4068916
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

وظیفه‌ کنونی جهاد کشاورزی سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی است

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: وظیفه‌ای که اکنون جهاد کشاورزی برعهده دارد، نه تنها کمتر از زمان جنگ تحمیلی نیست، بلکه حتی سخت‌تر است.

جهاد کشاوری به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد شجعی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در نشست خبری خود با خبرنگاران که شامگاه گذشته، 14 تیرماه در محل این اداره برگزار شد اظهار کرد: در هر کشوری اگر امنیت غذایی در کنار امنیت دفاعی قرار گیرد دارای اقتدار می‌شود و می‌طلبد که برای رسیدن به این اقتدار، تمام ارگان‌های نظامی و دستگاه‌های دولتی در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما طلایه‌دار و وارث کسانی هستیم که حق بزرگی بر دوش ما دارند، به فرمایش رهبر کبیر انقلاب که فرمودند نقش جهاد سازندگی در جنگ کمتر از نیروهای نظامی نبود اشاره کرد و گفت: وظیفه‌ای که اکنون جهاد کشاورزی برعهده دارد نه تنها کمتر از زمان جنگ نیست، بلکه حتی سخت‌تر است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اینکه از دی‌ماه سال گذشته مسئولیت یکپارچه شدن وظیفه‌مندی تامین غذای مردم از مزرعه تا سفره بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است، بیان کرد: با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی به نام شهید امانی در کاشمر روزانه این قرارگاه در کنار نیروهای بسیجی و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به بازرسی از سطح بازار می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در راستای رصد بهتر بازار، آموزش‌های لازم به 36 نفر از نیروهای بسیجی داده و برایشان کارت بازرسی صادر شد تا در کنار بازرسان جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، روزانه بازار را رصد و پایش کنند.

شجعی توزیع کالابرگ را از طرح‌های مهم دولت دانست و اظهارکرد: با توجه به اینکه هر کجا توزیع نقدی پول صورت گرفته آثار تورمی به همراه داشته، به همین دلیل به زودی کالابرگ توزیع خواهد شد. همچنین هیچ مبلغی از ارز ترجیحی که دولت قبلا در نظر گرفته کم نخواهد شد و فقط این ارز در گذشته به مبدأ تولید پرداخت می‌شده، اما با این طرح به مصرف‌کننده داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به اینکه در سال 1401 تغییری در وظیفه‌مندی صورت گرفته، وزیر جهاد کشاورزی پنج برنامه را پیش‌بینی نموده‌اند که باید اجرا شود، در حوزه تنظیم بازار نیز از دی‌ماه سال گذشته 3000 تن کالای اساسی به شهرستان آمده و در بین 35 واحد صنفی منتخب برای فروش توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha