اقامه عزای زائران رضوی در شام غریبان حسینی
کد خبر: 4076932
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹

اقامه عزای زائران رضوی در شام غریبان حسینی

شام غریبان امام حسین(ع) با حضور خدام و زائران عزادار بارگاه منور رضوی در این حریم قدسی برگزار شد.

شام غریبان حسینی حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیین شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان در شامگاه عاشورای حسینی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتی رضوی با حضور خادمان، عزاداران و دلسوختگان ساحت قدسی سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

این مراسم حزن‌انگیز هر ساله بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز و سپس خدام بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) در حالی که لاله‌های شمع فروزان را در دست دارند، از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدای مشهد به‌سوی بارگاه قدس رضوی حرکت کرده و در صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی گرد هم می‌آیند.

در دو سال شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها برای برپایی تجمعات، این مراسم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور تعداد محدودی از خادمان برگزار شد، ضمن اینکه مراسم از تلویزیون‌های حرم در صحن‌های مختلف برای زائران عزادار پخش شد.

امسال با توجه به فروکش شدن کرونا این آیین سنتی مانند گذشته با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران عزادار و در بست شیخ‌طوسی برگزار شد. این مراسم آیینی با تلاوت آیات نورانی کلام وحی آغاز و در ادامه با نوای مرثیه سرایی ذاکران اهل‌بیت (ع)خدام و زائران عزادار طنین عزا سر دادند و در اندوه شهادت سیدالشهدا‌(ع) اشک ماتم ریختند و همنوا با خاندان نبوت و دلدادگان به ساحت امام حسین(ع) به نیابت از همه ارادتمنداران حضرتش عزاداری کردند.

پوشش زنده تلویزیونی این مراسم نیز از شبکه‌های ملی و استانی برای دلدادگان به ساحت حضرتش صورت گرفت و همه عاشقان از راه دور و نزدیک در شام غریبان حضرتش اقامه عزا کردند.

انتهای پیام
captcha