پیش ثبت‌نام بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین از خراسان‌رضوی
کد خبر: 4078290
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

پیش ثبت‌نام بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین از خراسان‌رضوی

مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از پیش ثبت نام ۱۷۲ هزار و ۶۷۳ زائر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

زائر اربعینعباس خداشناس، مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اعلام ستاد اربعین، پیش ثبت‌نام زائران برای پیاده‌روی اربعین از 10 تیرماه آغاز شده و پس از سه مرتبه تمدید مهلت ثبت نام، روز گذشته پایان یافت.

وی افزود: طی این مدت 172 هزار و 673 زائر از خراسان رضوی پیش ثبت نام خود را در سامانه سماح برای سفر به عراق و شرکت در پیاده‌روی اربعین به ثبت رسانده‌اند که از این تعداد 12 هزار و 319  نفر زائر از مشهد هستند.

خداشناس اضافه کرد: یکی از شرط‌های سفر اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است که با آغاز ثبت‌نام قطعی زائران در این سامانه، افراد باید نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته اعزام ستاد اربعین، همه زائران اربعین باید بیمه باشند. بر همین اساس، افرادی که پیش‌ثبت‌نام زیارت اربعین را در سامانه سماح انجام داده‌اند، با آغاز ثبت‌نام قطعی، باید با مراجعه به این سامانه هزینه بیمه را نیز بپردازند.

مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: الزام به داشتن اعتبار گذرنامه با 6 ماه اعتبار، تزریق دو دز واکسن و در صورت گذشتن 6 ماه از آخرین واکسن تزریق دز یادآور از دیگر مواردی است که باید زائران اربعین به آن توجه کنند.

خداشناس گفت: آغاز سفر زائران اربعین معمولاً از 10 روز قبل اربعین است و در سال‌جاری با توجه به اینکه 26 شهریورماه همزمان با اربعین حسینی است پیش‌بینی می‌شود آغاز سفر زائران اربعین از 16 شهریورماه باشد.

انتهای پیام
captcha