امام سجاد(ع) احیاگر اسلام بود
کد خبر: 4080345
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

امام سجاد(ع) احیاگر اسلام بود

امام‌جمعه کاشمر گفت: اگر کسی شرایط امام سجاد(ع) را به خوبی درک کند، متوجه می‌شود که در واقع ایشان اسلام مرده را زنده کرد.

عزاداری شب شهادت امام سجاد(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام‌جمعه کاشمر، در مراسم عزاداری که شامگاه، یکم شهریورماه، هم‌زمان با شهادت امام سجاد(ع) برای اولین بار با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون، هیئات مذهبی و جمعی از مسئولان در صحن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین شرایط اسلام را احیا کرد.

وی بیان کرد: اگر کسی شرایط امام سجاد(ع) را به خوبی درک کند، در واقع ایشان اسلام مرده را زنده کرد، مسلمانانی هم که ماندند اسلام را به درستی درک نکرده بودند.

امام‌جمعه کاشمر بیان کرد: آن زمان اسلامی که بتواند در مقابل یزید زمان بایستد نابود شد و تعداد کمی برای حمایت از امام سجاد(ع) ایستادند. امام در شرایط خفقان سختی به سر می‌برد  اما همواره برای هدایت مردم تلاش می‌کرد.

طاهری با اشاره به اینکه باید فرزندانی تربیت کرد که هزینه‌های مبارزه با استکبار را بدهند و از چیزی هراس نداشته باشند، تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات، اما محرم امسال باشکوهتر از هر سال برگزار شد و این به برکت امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) تلاش می‌کردند تا انسان واقعی تربیت کنند، گفت: اگرچه امام سجاد(ع) تنها بود، اما نیروهای فراوانی را تربیت کرد.

امام‌جمعه کاشمر زنده نگه داشتن حماسه کربلا را از شاخصه‌های مهم رسالت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد واقعه عاشورا دانست و افزود: ابتدا باید فلسفه عزاداری را دانست سپس به عزاداری پرداخت.

طاهری با اشاره به رسالت بازماندگان امام حسین(ع) و رسالت سنگینی که بر دوش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) حجت خدا و قهرمان کربلا بوده است، گفت: خطبه‌های کوبنده حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) موجب شد که این حماسه برای همیشه در تاریخ ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه امروز روز مقاومت و صبر است و باید از امام حسین(ع) شجاعت را یاد گرفت، بیان کرد: امروز اسرائیل در حصار سپاه قدس قرار گرفته و نفس نمی‌تواند بکشد و نیاز به حمله سوریه و لبنان ندارد، بیان کرد: در برابر دشمنان باید ایستاد، نمی‌شود آینده را بدون هزینه به دست گرفت.

امام‌جمعه کاشمر گفت: استقامت در این مشکلات از هرگونه جنگ و جبهه و جهاد بیشتر است، نباید در جبهه دشمن قدم زد.

در این مراسم که هم‌زمان با آغاز هفته دولت و شب شهادت امام سجاد(ع) با حضور هیئات مذهبی و اقشار مختلف و به صورت مردمی برگزار شد، مداحان اهل‌بیت(ع) به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام
captcha