الگوی عملی مدیریت جهادی در خراسان رضوی به ثبت رسید
کد خبر: 4088150
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

الگوی عملی مدیریت جهادی در خراسان رضوی به ثبت رسید

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: با کارهای انجام شده الگوی عملی از مدیریت جهادی در دهه آخر صفر در خراسان رضوی به ثبت رسیده و قرارگاه شبانه‌روزی، زیر نظر مدیریت استاندار فعال است و هر مشکل احتمالی را در کمترین فرصت حل خواهد کرد.

سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور،  در جلسه قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در حضور معاون اول رئیس جمهور بودیم ۲۰ مصوبه داشتیم و آنچه ضرورت اجرا داشت، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تامین وسیله حمل‌ونقل ناوگان اتوبوسرانی، افزایش پروازها و رام قطار و کوتاه کردن سرفاصله‌ حرکت قطارشهری و ناوگان اتوبوسرانی از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: راه‌اندازی پویش هر خانه یک زائرسرا، حرکت منحصر به‌فردی است که توسط بانوان انجام شده است. البته با تراکم جمعیت زائر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مردم محور کارها شده‌اند.

ارائه ۶۷ هزار خدمت به زائران رضوی

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این نشست گفت: در حالی برای خدمت در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ثامن الحجج (ع) نیروهای درمانی فعالیت می‌کنند که هفته گذشته درگیر خدمت‌رسانی در همایش اربعین بودند که متاسفانه نیروها درگیر مشکلاتی نظیر گرمازدگی زائران شدند.

وی افزود: حضور جمعیت میلیونی عزاداران را در مشهد مقدس بلافاصله پس از اجتماع عظیم و میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی شاهد هستیم، واقعه‌ای که از دید جهان پنهان مانده است و باید در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.

وزیر بهداشت گفت: طی فعالیت در دهه پایانی صفر کادر درمان ۶۷ هزار خدمت به زائران رضوی ارائه داده‌اند.

عین‌الهی ادامه داد: در ایام ماموریت ویژه دهه پایانی صفر، ۵۸ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس را با ۱۶۰ نیروی امدادی اورژانس ۱۱۵ در ایستگاه‌های اطراف و داخل حرم مطهر رضوی استقرار دارند و به‌طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ خدمت در هر ایستگاه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ بیمارستان صحرایی در ملک‌آباد و باب الرضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) دایر شده است، تاکید کرد: همچنین تعداد ۱۶۸ پایگاه سلامت بهداشتی و درمانی شهری و جاده‌ای با ۱۳۴ نیروی بهداشتی و ۱۶۲ نیروی درمانی داریم تا در صورت نیاز خدمات مورد نیاز به بیماران و مراجعه‌کنندگان را ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha