اعلام برنامه‌های سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور
کد خبر: 4151018
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

اعلام برنامه‌های سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور

هم‌زمان با دهه فرخنده ولایت اعیاد سعید قربان تا غدیر خم، برنامه‌های متنوعی برای هفدهمین سال متوالی سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور تدارک دیده شده است.

سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ابوطالب جوان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دهم تیر سال ۲۰۰ هجری و سالروز ورود حضرت رضا(ع) به نیشابور، كاروان حضرت امام رضا(ع)، مورد استقبال و میزبانی گرم و باشكوه مردم ولایت‌مدار نيشابور قرار گرفت که در این ورود حدیث شریف سلسله‌الذهب توسط حضرت نقل و برگ زرین دیگری در تاریخ تشیع و جهان اسلام به ثبت رسید.

وی افزود: اهمیت مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) در نیشابور به واسطه حدیث گرانقدر سلسله‌الذهب که به‌عنوان غدیریه ثانی و تداوم راستین آن در فضای جهان معاصر  و رسیدن به حکومت صالحین و ظهور حجت حق در پهنه زمین است.

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور افزود: امسال نیز برای هفدهمین سال برنامه‌ریزی متنوعی برای گرامیداشت این روز صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه عکس موبایلی امام مهربانی‌ها اشاره کرد به این صورت که علاقه‌مندان می‌توانند از ورود کاروان نمادین حضرت امام رضا(ع) به نیشابور تعداد 10 عکس را به شماره ۰۹۱۵۹۵۱۴۵۱۵ در پیام‌رسان «بله» تا ۱۲ تیر سال‌جاری ارسال کنند.

جوان با بیان اینکه برگزاری پویش روایت ماندگار با محوریت ورود امام رضا(ع) به نیشابور از دیگر برنامه‌ها است، گفت: علاقه‌مندان در رشته گویندگی و نقالی می‌توانند آثار خود را در سه دقیقه آماده و به پیام‌رسان «شاد» به آدرس admin_pana_ney@ تا تاریخ ذکر شده، ارسال کنند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس «شوق دیدار» مجموعه منتخب عکاسان در سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور همزمان با 9 تیرماه در محل نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش خواهد یافت.

جوان تأکید کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن این مناسبت، نماز جمعه در محل بقعه متبرک امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) با حضور مردم ولایت‌مدار، شهیدپرور و همیشه در صحنه  نیشابور برگزار می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: برگزاری شب شعر «برمدار نور» با رویکرد بزرگداشت دهه فرخنده ولایت و سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در محوطه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور نیز در این روز تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: برگزاری دومین همایش ملی سلسله الذهب با موضوع امام رضا(ع)، جریان‌ها و رویکردهای افراطی با حضور اساتید، محققین و فرهیختگان در سالن همایش دکتر سخایی، پردیس دانشگاه نیشابور در روز 10 تیرماه در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور افزود: شامگاه 10 تیرماه مراسم گلباران بقعه متبرک پسنده ‏و بی‌بی شطیطه برگزار و حرکت نمادین کاروان استقبال از امام رضا(ع) به نیشابور از میدان بی‌بی شطیطه به سمت مسجد جامع انجام انجام خواهد شد، حرکتی که پس از ۱۲۴۴ سال از تاريخ ورود عالم آل محمد(ص) حضرت  امام رضا(ع) به اين شهر مذهبی بار ديگر با آفرينش صحنه‌های باشكوهی از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت(ع) بیعت مجدد با مقام امامت، ولایت و شهدای والامقام تاريخ تكرار است.  

جوان تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از مادران شهدا و حافظان قرآن کریم در رده سنی خردسالان شهرستان نیشابور، برگزاری جشن بزرگ شهروندی به مدت سه روز در خیابان، خانه فرهنگ امام سجاد(ع) و در منطقه رحمت‌آباد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این روز است.

وی گفت: نامه‌ای به امام مهربانی‌ها، پویش کتابخوانی رضوی شامل قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخشی از کتاب، سؤالات چهار گزینه‌ای، داستان کوتاه و شعر در خصوص زندگی امام رضا(ع) نیز برای رده سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس  samakpl.ir ارسال کنند، ضمن اینکه نمایش خیابانی «اَبَر عشق» نیز در سالروز ورود حضرت  امام رضا(ع ) در نیشابور اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha