برنامه‌های آستان قدس در دهه فجر 24 ساعته برگزار می‌شود
کد خبر: 4196951
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

برنامه‌های آستان قدس در دهه فجر 24 ساعته برگزار می‌شود

مدیر امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های دهه فجر به‌صورت ۲۴ ساعته برگزار می‌شود و اطلاع رسانی‌های آنها در نرم‌افزار نسیم رضوان بارگذاری شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

سید محمدجواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور بین‌الملل آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در نشست خبری ستاد برنامه‌های دهه فجر که امروز ۱۰ بهمن ماه با حضور مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: حوزه تبلیغات آستان قدس رضوی جنبه‌های مختلفی از برنامه‌ها را پوشش می‌دهد و برای تمامی اقشار برنامه‌های مهمی را برگزار می‌کند، در رواق های عمومی حرم مطهر رضوی، از سخنرانی‌های حجج‌الاسلام حسینی قمی، سرلک، پناهیان، فرزانه، ماندگاری، آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله صدیقی، حاج علی‌اکبری و .. بهره‌مند خواهیم شد.

وی بیان کرد: در این ایام میزبان مداحان کشوری مهدی رسولی، میثم مطیعی، منصور ارضی و مداحان استانی هستیم، همچنین سرودهای انقلابی در رواق‌ها و صحن‌های متفاوت اجرا خواهد شد، چندین معرفی کتاب در این ایام اتفاق خواهد افتاد که برای این امر میهمانان ویژه‌ای در خصوص معرفی کتاب دعوت شده‌اند. موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز موضوع مهمی است که در دو حوزه ایرانی و غیر ایرانی برای زائران و مجاوران در نشست های مختلف تبیین خواهد شد، این امر به چندین زبان زنده دنیا به‌صورت تخصصی در حال آماده‌سازی است که در نشست‌های تخصصی برای غیر ایرانیان و ایرانیان برگزار خواهد شد.

هاشمی‌نژاد در خصوص دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی تصریح کرد: مراسم گلبانگ الله‌اکبر در رواق امام خمینی(ره) در شب 22 بهمن برگزار خواهد شد، و در رواق حضرت زهرا(س) میزبان برگزاری جشن شکوفه‌ها در روز 22 بهمن هستیم، همچنین برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوع انقلاب اسلامی در مدرسه پریزاد و نقاشی بزرگ انقلاب اسلامی دررواق دارالمرحمه برای کودکان در طول حدود 110 متر در دهه فجر برگزار خواهد شد. در حوزه کودک و نوجوان نیز سه کتاب را به تولید خواهیم رساند و معرفی خواهیم کرد، علاوه بر اینها، شب شعر برای حوزه عرب‌زبانها و نشست‌های تخصصی در اتاق فاطمیون در این ایام برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که برنامه‌ها به صورت ۲۴ ساعته برگزار می‌شود و اطلاع رسانی‌های آنها در نرم‌افزار نسیم رضوان بارگذاری شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

همچنین محمدامین بابایی، مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: در سطح استان بیش از 309 برنامه طرح‌ریزی شده است که انشاءالله اجرا خواهد شد. شاخص‌ترین این برنامه‌ها شامل زنگ انقلاب در کارخانجات، جشن دهه فجر با حضور جامعه کارگری، نماز جمعه سراسری در سطح استان با حضور کلیه مدیران و در حاشیه آن میز خدمت وزارت کل فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: در روز ۲۲ بهمن در مسجد حجت، ایستگاه اشتغال کارافرینی را برپا خواهیم کرد که در آنجا توضیحات سامانه بیان می‌شود و معرفی به کار صورت می‌گیرد، در سامانه جست‌وجوی شغل بیش از 7000 فرصت شغلی خالی داریم که برای آنها به دنبال نیروی کار هستیم، همچنین در طول هفته آینده یعنی ۱۵ تا ۱۹ بهمن ماه در میز خدمت به‌صورت ویژه پاسخگوی مردم و کارگران هستیم. انواع مسابقات ورزشی، مقاله‌نویسی، کتابخوانی، بازدید از واحدهای کارگری و بررسی مشکلات کارگری از نزدیک توسط 10 دستگاه زیر مجموعه وزارت کار انجام خواهد شد.

بابایی افزود: افتتاح خانه فرهنگ شرکت نان قدس رضوی، مشاهده دستاوردهای 45 ساله انقلاب اسلامی، مسابقات قرآنی ویژه جامعه کارگری و سلسله نشست‌های بحث امیدآفرینی و جهاد تبیین از دیگر برنامه‌های دهه فجر این سازمان قرار دارد.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی در خصوص اشتغال استان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد اشتغال استان خراسان رضوی در بخش خصوصی انجام می‌شود که در این امر رتبه سوم را در کشور دارا هستیم، همچنین از حیث بیکاری هم دومین نرخ بیکاری در ایران در استان خراسان رضوی مشاهده می‌شود که این نرخ 5.3 دهم است. از لحاظ مشارکت اقتصادی هم با 44.5 درصد هفتمین استان در سطح کشور هستیم که نرخی بالاتر از نرخ میانگین مشارکت اقتصادی در آن موجود است.

بابایی در خصوص طرح کالابرگ اظهار کرد: باتوجه به اینکه کالابرگ از طرح‌های بسیار خوب دولت محسوب می‌شود، وضعیت خراسان رضوی هم در این طرح در موقعیت خوبی قرار دارد. در طرح کالابرگ 11 قلم اساسی مواد غذایی شناسایی شده است و با برنامه تشویقی راه‌‍اندازی شده است. تا امروز 40 درصد از خرید کشور در کالابرگ توسط مردم خراسان رضوی انجام می‌شود، یعنی نزدیک به 860 هزار خانوار از یک میلیون و هفتصد هزار خانوار که در دهک‌های یک تا هفت هستند و در طرح کالابرگ می‌توانند خرید انجام دهند، وارد این طرح شده‌اند. طبق این طرح به ازای هر ۲۰۰ هزارتومان خریدی که انجام می‌دهند، 120 هزارتومان افزایش یارانه صورت می‌گیرد. لذا با این اوامر در استان خراسان رضوی بیش از 4 میلیون 420 هزار تراکنش موفق در این طرح، خرید اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: دولت علاوه بر طرح کالابرگ، طرح حمایت غذایی از کودکان را آغاز کرده است که در آن خانواده‌هایی که کودک زیر پنج سال دارند و در معرض سوء تغذیه قرار دارند، توسط وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند و نفری یک میلیون تومان به سبد قدرت خرید خانوار آنها اختصاص داده شده است که 27 هزار خانوار تاکنون در این طرح در سطح استان شناسایی شده‌اند و آنها در طرح کالابرگ علاوه بر 11 قلم کالا از پنج قلم دیگر کالا هم می‌توانند استفاده کنند.

بابایی گفت: مرحله چهارم و پنجم این طرح در چند روز پیش صورت گرفته است که در این مرحله برای ماه‌های بهمن و اسفند واریزی یکجا صورت گرفته و به ازای هر کودک دو میلیون تومان واریز شده است.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص آمار فروشگاه‌های دارای کالابرگ بیان کرد: 460 فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارند که تأمین مرغ و گوشت را برعهده دارند و همچنین بیش از ۸۰۰ فروشگاه خرد محلی هم موجود است که در تأمین گوشت و پروتئین نقش‌ دارند. یعنی در مجموع در خراسان رضوی بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در تأمین این امر خدمت ارائه می‌کنند. حدود 13 هزار فروشگاه هم به صوروت خرد و محلی در کالابرگ همراهی دارند، همچنین در حوزه سامانه سطح اشتغال هم بیش از ۹۹ درصد، مردم درخواست و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha