اعلام ویژه‌برنامه‌های عید بزرگ مبعث در حرم رضوی
کد خبر: 4198669
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

اعلام ویژه‌برنامه‌های عید بزرگ مبعث در حرم رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی به‌مناسبت عید بزرگ مبعث در حرم مطهر رضوی خبر داد.  

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز عید مبعث رسول الله(ص) اظهار کرد: به مناسبت عید بزرگ مبعث ویژه‌برنامه‌های جشن و شادی ویژه این عید سعید در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: این ویژه‌برنامه‌ها با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه چهارشنبه 18 بهمن مصادف با بیست و ششم ماه رجب، شب مبعث رسول‌الله(ص) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت امین‌الله توسط محمدرضا طاهری آغاز می‌شود و با مدیحه‌سرایی حسین طاهری و شعرخوانی محمد جواد غفورزاده(شفق) ادامه پیدا می‌کند.

شریعتی‌نژاد افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران و اجرای برنامه همخوانی و سرودهای شاد مذهبی توسط گروه گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های حرم رضوی در شب مبعث رسول‌الله(ص) است. این مراسم همچنین با نغمه‌سرایی و مولودی خوانی بلبلان اهل‌بیت(ع)، هادی الهی، علیرضا نژادحسین و علی کارگر همراه خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی همچنین به برگزاری محفل دکلمه‌خوانی با اجرای شاعر آئینی، نوید اطاعتی در شب عید مبعث اشاره و بیان کرد: در این محفل ادبی  از ساعت 20:30 مداحان نوجوان سید امیر عباس موسوی، ابوالفضل محمودی، محمدرضا حسین‌زاده و علی حبیب‌زاده به اجرای برنامه دکلمه‌خوانی با موضوع مبعث رسول الله(ص) خواهند پرداخت.

وی در خصوص برگزاری جشن روز عید مبعث در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: این جشن بزرگ از ساعت 9:00 صبح روز پنج‌شنبه 19 بهمن در تالار ولایت میزبان زائران و مجاوران حریم ملکوتی خواهد بود و در این جشن بزرگ ستایشگران آل‌الله، سید امیر احمدنیا، سعید قانع و سید مهدی ذاکری‌فر در مدح رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) مدیحه‌سرایی خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این جشن همچنین حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز از شاعران آئینی شهر مقدس مشهد سروده‌های خود با موضوع عید مبعث را برای حاضران قرائت می‌کند و در ادامه شرکت‌کنندگان از اجرای سرود توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم بهره‌مند خواهند شد. مدیحه‌سرایی بلبلان خوش‌ الحان اهل بیت(ع)، ابراهیم قانع و علی خوشچهره پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.

شریعتی‌نژاد بیان کرد: در این روز همچنین زائران و مجاورانی که برای اقامه نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) حضور می‌یابند از سخنرانی و بیان معارف دینی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه به برنامه‌هایی که در شام مبعث رسول الله(ص) برگزار خواهد شد، اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های شام عید مبعث نیز بعد از اقامه جماعت نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی توسط احمد واعظی از مداحان برجسته کشور در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: دکلمه‌خوانی مداح نوجوان، سید مهدی اسماعیلی، سخنران حجت‌الاسلام فرحزاد، اجرای سرود توسط گروه گلدسته‌های حرم و قرائت دعای روحبخش کمیل با نوای محمدرضا طاهری و مدیحه‌سرایی حسین طاهری ز دیگر برنامه‌های شام مبعث رسول‌الله در حرم مطهر رضوی است.

وی گفت: بخش دوم برنامه‌های جشن مبعث رسول الله(ص) از ساعت 20:55 با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی آغاز می‌شود و زائرانی که موفق به قرائت دعای کمیل حرم مطهر رضوی نشده‌اند در این بخش از برنامه‌ها می‌توانند از قرائت دعای کمیل و مرثیه‌سرایی با نوای میثم مطیعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha