میزبانی با کرامت؛ دستور کار خدمت به زائران نوروز 1403
کد خبر: 4202510
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

میزبانی با کرامت؛ دستور کار خدمت به زائران نوروز 1403

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: میزبانی همراه با کرامت دستور کار خدمت به زائران حضرت رضا(ع) در نوروز 1403 است.

حرم رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی و قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، امروز 9 اسفند ماه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی، آمار و حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله نوروز امسال این است که بعد از 30 سال نوروز و ماه مبارک رمضان هم زمان شده و آنچه اکنون تجربه می‌کنیم با تجربه 30 سال گذشته متفاوت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تغییرات آب و هوایی، شوق و ذوق مردم برای حضور در حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال و تعطیلی چند روز در عید سعید فطر موجب افزایش تعداد زائران شده و می‌طلبد که از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مانور خدمت به زائران اظهار کرد: این مانور کاملاً عملیاتی و کاربردی است و کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان درصدی از ظرفیت‌ خود از روز مانور برای خدمت‌رسانی آماده خواهند کرد.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به بازنگری و بررسی دقیق صورت گرفته در کمیته آمار استان گفت: از اهتمام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و اداره کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی که مستندسازی خوبی در حوزه آمار انجام و بررسی های لازم در این زمینه را انجام داده‌اند، قدردانی می‌کنم و با اقدامات صورت گرفته برای جمع‌آوری آمار، اکنون به آماری رسیده‌ایم که قابل اتکاست.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: هفته گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مشهد جلسه‌ای برگزار و مقرر شد مرکز آمار ایران اقدامات لازم از جمله پژوهش‌های میدانی و تحلیل و تدقیق سازی در حوزه آمار را انجام دهد.

در ادامه ضمن بررسی مانور آغاز خدمت به زائران نوروز 1403، سید جواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و محمدعلی توسلی مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی به ارائه گزارشی از روند کار پرداختند.

 

انتهای پیام
captcha