اردوی تشویقی هیئت‌های مذهبی برگزیده کشور در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4203613
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

اردوی تشویقی هیئت‌های مذهبی برگزیده کشور در مشهد برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اردوی تشویقی هیئت‌های مذهبی برگزیده کشور در مشهد با همت آستان قدس رضوی در زائرشهر برگزار می‌شود، گفت: این اردو حدود ۲۸۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سطح کشور را شامل می‌شود.

سید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضویسید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی از سال گذشته به‌صورت دائمی بر روی تشکل‌ هیئت‌های دانش‌آموزی تأکید و اهتمام ورزیده و برنامه‌های متعددی برای آن تعیین کرده است و با توجه به این امر در دهه کرامت سال گذشته هیئت‌های دانش‌آموزی کل کشور در پویش «میم مثل مهربانی» فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و از میان آنها برترین هیئت‌ها توسط طرح «خیمه ما» انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت آستان قدس رضوی مانند گذشته همکاری و همراهی بسیار خوبی با آموزش و پرورش داشته و برای تقویت هیئت‌های مذهبی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است. برای انتخاب برترین‌های سطح کشور طرح «خیمه ما» برنامه‌ریزی شده که توسط ناظران و داوران هیئت‌های مذهبی تمامی مدارس سطح کشور ارزیابی شده است و آنها برای اردوی تشویقی هیئت‌های مذهبی برگزیده دانش‌آموزی کشور به مشهد دعوت شده‌اند، همچنین رابطان هیئت‌های کل استان‌های کشور هم در این اردو دعوت شده‌اند تا طی کارگاه‌های هم‌افزایی برای استان خود برنامه‌ریزی‌های مطلوبی به ارمغان آورند.

اصغرزاده بیان کرد: خراسان رضوی از سال گذشته به‌عنوان دبیرخانه هیئت‌های دانش‌آموزی کل کشور انتخاب شده است و به همین دلیل این امور در خراسان رضوی انجام می‌شود. اردوی تشویقی نیز با همت آستان قدس رضوی در زائرشهر آستان قدس رضوی در تاریخ 16 تا 19 اسفندماه برگزار می‌شود. این اردو برای تمامی مقاطع تحصیلی برنامه‌ریزی شده است و حدود 280 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سطح کشور در این اردو حضور دارند و به‌صورت کلی 60 هیئت برگزیده انتخاب شده‌اند که از هر هیئت چهار تا پنج نفر به این اردوی آموزشی فرهنگی دعوت شده‌اند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این اردو شامل برنامه‌های متعدد فرهنگی، آموزشی و ... است که شامل کارگاه‌های تخصصی، دیدار از موزه‌های حرم، روایتگری، زیارت امام رضا(ع)، زیارت شهدای کوهسنگی و .. می‌شود و امیدوار هستیم این برنامه‌های تشویقی و فرهنگی در روند کار هیئت‌های مذهبی تأثیر بسزایی داشته باشد و دانش‌آموزان برای این امر در حوزه قرآن و نماز هم در مدرسه منشأ اثر باشند، زیرا به‌عبارتی هیئت‌های مذهبی در مدرسه منشی و مجری فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha