بزرگداشت شیعه‌شناس برجسته روس در سن پترزبورگ + عکس
کد خبر: 4120622
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

بزرگداشت شیعه‌شناس برجسته روس در سن پترزبورگ + عکس

مراسم بزرگداشتی به مناسبت هشتاد و پنجمین سالروز تولد پروفسور «استانیسلاو پروزورف»، شیعه‌شناس برجسته روس به پاس تقدیر و قدردانی از تلاش‌های وی در حوزه شیعه‌شناسی و اسلام‌شناسی در سالن سبز انستیتو نسخ خطی سن پترزبورگ برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)، این جلسه در قالب نشست حضوری و  آنلاین با حضور خانم دکتر پاپووا؛ رئیس انستیتو نسخ خطی سن پترزبورگ، میخائیل باریسوویچ پیاتروفسکی؛ رئیس موزه ارمیتاژ، علی‌اکبر علی اکبراف؛ معاون انستیتو شرق‌شناسی روسیه و حمید هادوی؛ رئیس بنیاد ابن سینا صورت گرفت.

پروفسور استانیسلاو پروزورف از اساتید برجسته روس در حوزه اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی، فلسفه و مطالعات اسلامی و از مؤسسان اصلی بنیاد ابن سینا در روسیه است، وی در طول همکاری و فعالیت 16 ساله خود با بنیاد ابن سینا کتب و مقالات شایسته و قابل توجهی ارائه داده است.

حمید هادوی، رئیس بنیاد ابن سینا به صورت آنلاین در مراسم حضور یافت و ضمن قدردانی از پروفسور استانیسلاو پروزورف، به خاطر سال‌ها فعالیت مستمر و ثمربخش، وی را استادی برجسته در حوزه مطالعات اسلامی دانست و آثار ایشان را به عنوان آثار علمی برجسته در حوزه اسلام‌شناسی برشمرد.

انتهای پیام
captcha