لحظاتی همراه با قاری نوجوان سبزواری/ آرزویم، تلاوت در مسجدالحرام است
کد خبر: 3510536
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۴

لحظاتی همراه با قاری نوجوان سبزواری/ آرزویم، تلاوت در مسجدالحرام است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری نوجوان سبزواری که دارای رتبه‌های متعددی از جمله مقام اول مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور بوده و سفرهای متعددی نیز به کشورهای مختلف داشته است، از بزرگ‌ترین آرزوی خود در زندگی گفت؛ از اینکه دوست دارد تا روزی در مسجدالحرام، برای تمام حجاج به تلاوت آیات روح‌بخش قرآن بپردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در دیار سربداران به سراغ یکی از پر افتخارترین قاریان نوجوان کشوری می‌روم، نوجوانی صمیمی و دوست‌داشتنی که وقتی صوت دلنشین تلاوت قرآن توسط وی را می‌شنوی، حاضر نیستی لذت شنیدن کلام‌الله مجید را با هیچ چیز در دنیا عوض کنی.
بزرگترین آرزوی قاری ممتاز سبزواری/ تلاوت قرآن در مسجد الحرام برای حجاج خانه خدا
نوجوانی که از سال‌های ابتدایی زندگی، قرائت کلام‌ وحی را آغاز کرده و تاکنون موفق به کسب رتبه‌های ممتاز بسیاری شده است، این نوجوان علاوه بر سفر به کشورهای مختلف، توفیق زیارت بیت‌الله الحرام و ائمه اطهار(ع) در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین را کسب کرده است.
ابوالفضل طبسی، نوجوان سبزواری که قرآن با گوشت و خونش آمیخته شده است، همیشه پای ثابت برنامه اسراء در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود و افراد بسیاری، تلاوت‌های دلنشین وی و چهره معصوم و خردسال این قاری ممتاز را به خاطر دارند.
این قاری 13 ساله سبزواری سفرهایی را برای قرائت قرآن به کشورهای مختلف داشته است؛ وی در سفری که در سال 1390 به قطر داشت، توسط وزیر اوقاف این کشور به عنوان بهترین قاری افتخاری مسابقات در شبکه الجزیره اطفال این کشور معرفی شد.
بزرگترین آرزوی قاری ممتاز سبزواری/ تلاوت قرآن در مسجد الحرام برای حجاج خانه خدا
ماه مبارک رمضان فرصتی بود تا در یکی از مجالس سبزوار که ابوالفضل طبسی برای تلاوت قرآن در آن مراسم حضور یافته بود، دقایقی با وی به گفت‌وگو بنشینیم. وی که مسلط به قرائت قاریان مشهور جهان از جمله شحات انور، مصطفی اسماعیل و عبدالباسط است، اینگونه سخنش را آغاز می‌کند: به دلیل اینکه در تلاوت‌های لحنی، تلاوت شحات انور بهتر است، بیشتر به تلاوت‌های وی علاقه‌مندم ولی در گذشته به تلاوت‌های استاد عبدالباسط علاقه‌مند بودم.بزرگترین آرزوی قاری ممتاز سبزواری/ تلاوت قرآن در مسجد الحرام برای حجاج خانه خدا
رتبه اول مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور با اشاره به کمک قرآن به انسان در زندگی و انجام اعمال عبادی عنوان می‌کند: قرآن می‌تواند در تعیین مسیر زندگی‌مان نقش داشته باشد همانگونه که از زمان اول ابتدایی که در مسیر قرآن گام برداشتم، سرنوشتم با قرآن رقم خورد.
وی در ادامه بیان می‌کند: از سال پنجم ابتدایی، زمانی که با گروه سرود استاد مهدی نوایی کار می‌کردم، با تشویق‌های وی به صورت تخصصی وارد عرصه قرائت شدم و قرائت قرآن را دنبال کردم.
نفر اول مسابقات قرآن اقرأ با اظهار اینکه بزرگ‌ترین آرزویم در زندگی تلاوت قرآن در خانه خدا و مسجد‌الحرام برای تمام حجاج است، ادامه می‌دهد: تاکنون به کشورهای مختلفی از جمله قطر، ترکیه، عراق و عربستان برای تبلیغ و شرکت در مسابقات قرآن سفر کرده‌ام.
تلاوتی که باعث ایجاد وحدت بین مسلمانان می‌شود
رتبه اول سبک عبدالباسط در برنامه اسرا صدا و سیما با اشاره به اینکه با سفر به کشورهای مختلف به این نتیجه دست یافتم که در برخی از این کشورها برای ایرانیان ارزش خاصی قائل نیستند، اظهار کرد: تلاوت قرآن در این کشورها باعث ایجاد وحدت بین مسلمانان و افتخار و غرور ایرانیان می‌شود.
بزرگترین آرزوی قاری ممتاز سبزواری/ تلاوت قرآن در مسجد الحرام برای حجاج خانه خدا
طبسی که متولد سال 1376 است، با بیان اینکه تاکنون دو مرتبه با رهبر معظم انقلاب در سال‌های 93 و 94 دیدار داشته است، قرائت قرآن را وظیفه هر فرد عنوان کرد.
رتبه دوم مسابقات قرآن بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اینکه زیارت خانه خدا حسی وصف‌نشدنی دارد و تا زمانی که خودت در آن مکان مقدس قرار نگیری نمی‌توانی درک کنی، می‌گوبد: زمانی که برای حج عمره رفته بودم، در کنار کعبه از خدا خواستم، بین تمام مردم دنیا صلح برقرار کند.
بزرگترین آرزوی قاری ممتاز سبزواری/ تلاوت قرآن در مسجد الحرام برای حجاج خانه خدا
رتبه برتر جشنواره نغمه‌های آسمانی با اشاره به سفر به عتبات عالیات در عراق اظهار می‌کند: در تمام این مکان‌‌های مقدس در حرم ائمه اطهار(ع) و حرم حضرت عباس(ع) بعد از زیارت به مدت 20 روز به همراه تعدادی از قاریان ایرانی تلاوت قرآن داشتیم.
وی با اشاره به اینکه در آن ایام اولین قرائت قرآن را در حرم حضرت علی(ع) داشتم، ادامه می‌دهد: آن تلاوت در حالی انجام شد که کمی استرس نیز داشتم.
رتبه اول رشته اذان در مسابقات اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه می‌کند: بسیاری از مردم در کشور عراق برای فعالیت‌های قرآنی ارزش قائل هستند و در زمانی که در این کشور بودیم، هیچ وقت احساس غربت و تنهایی نداشتیم.
این قاری قرآن نوجوان سبزواری که یکی از آرزوهایش تحصیل در رشته مهندسی عمران است، بیان می‌کند: امیدوارم بتوانم در کنار تحصیل به آموزش قرآن نیز بپردازم.
بزرگترین آرزوی قاری ممتاز سبزواری/ تلاوت قرآن در مسجد الحرام برای حجاج خانه خدا
وی که حافظ یک جزء از قرآن کریم نیز است، در ادامه می‌افزاید: متاسفانه زمانی که می‌خواستم حفظ کلام‌الله مجید را شروع کنم، برنامه‌های تلاوت در نقاط مختلف پیش آمد و امسال نیز با کنکور همزمان شده است ولی امیدوارم بتوانم در آینده حفظ قرآن را ادامه بدهم. 
قبل از قاری بودن، عمل کننده به قرآن باشیم
طبسی با توصیه به اینکه وقتی به سمت قرآن می‌آییم باید از هر جهت با تفسیر و معانی کلمات قرآن آشنا باشیم، عنوان می‌کند: قبل از اینکه یک قاری قرآن باشیم، باید عمل کننده به آیات آن باشیم.
وی با بیان اینکه آیات مرتبط با نیکی به پدر و مادر را دوست دارم، ابراز می‌کند: تاکنون از کلاس‌ها و درس‌‌های اساتید قرآنی از جمله حمزه یزدان‌فر در سبزوار و عبدالرضا معینی و سادات‌فاطمی در مشهد بهره‌ برده‌ام.
این قاری ممتاز قرآن در پایان در تفاوت جایگاه قاریان شهرستانی با مرکز استان بیان می‌کند: شهرستان سبزوار دارای ظرفیت بالایی در قرآن بوده و از اساتید قرآنی بسیار خوبی نیز برخوردار است ولی قاریان مشهد به دلیل شهرت و بزرگی این شهر بیشتر به چشم می‌آیند.
علی‌اکبر ملکی

captcha