طی راه 300 کیلومتری برای یادگیری قرآن
کد خبر: 3600468
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

طی راه 300 کیلومتری برای یادگیری قرآن

گروه شهرستان‌ها: یکی از قاریان نوجوان به دلیل نبود امکانات مناسب در روستا و عدم دسترسی به اساتید بین‌المللی، برای پیشرفت و کسب موفقیت‌های برتر، سختی راه 300 کیلومتری جوین تا مشهد را به جان خریده و هر هفته در کلاس‌های حضوری اساتید قرآنی در مشهد حاضر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عاقبت به خیری فرزندان و داشتن فرزند صالح یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هر پدر و مادری است که برای رسیدن به این آرزو، والدین تمام تلاش خودشان را انجام می‌دهند تا فرزندان صالحی تربیت کنند.
برای بسیاری از والدین، تربیت فرزندی قرآنی و فرزندی که با قرآن انس داشته باشد از اهداف بزرگ است؛ آرزویی که بسیاری از والدین حاضرند تمام زندگی خودشان را برای یادگیری و آموزش قرآن، وقف فرزندشان کنند، به شرطی که ثمره زندگی شان با قرآن همنشین شود.
در ادامه معرفی قاریان قرآن به سراغ یکی از نوجوانان روستایی در شهرستان جوین می‌روم که پدر کشاورزش تمام سرمایه‌اش را برای رسیدن به درجات بالا برای فرزندش به کار برده و در این راه از هیچ کمکی برای پیشرفت فرزند قرآنی خودش دریغ نکرده است.
ابوالفضل انتظاری، قاری 11 ساله قرآن در روستای قارزی با تلاش و انگیزه فراوان توانسته رتبه سوم مسابقات قرآن مدهامتان و رتبه اول مسابقات قرآن دانش‌آموزی را در شهرستان جوین کسب کند، این قاری نوجوان، علاقه زیادی به طی درجات عالی قرآنی و رسیدن به استادی در رشته قرائت قرآن دارد.
طی راه 300 کیلومتری برای یادگیری تا مشهد
این قاری نوجوان به دلیل نبود امکانات مناسب در روستا و عدم دسترسی به اساتید بین‌المللی، برای پیشرفت و کسب موفقیت‌های برتر، سختی راه 300 کیلومتری جوین تا مشهد را به جان خریده تا هر هفته در کلاس‌های حضوری اساتید قرآنی در  مشهد حاضر شود.
با همه مشکلاتی که ابوالفضل تاکنون داشته، توانسته در آخرین مسابقه‌اش در برنامه اسراء که در سال 96 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، در گروه سنی خودش به مرحله نیمه نهایی راه یابد ولی از راهیابی به مرحله نهایی بازماند.
احمد انتظاری، پدر این قاری نوجوان با بیان اینکه فرزندم در تجوید قرآن کمی ضعیف است، به خبرنگار ایکنا گفت: شهرستان جوین امکانات زیادی برای کلاس‌های قرآن ندارد.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا فرزندم در علوم قرآنی رشد کند، تصریح کرد: به دلیل نبود امکانات در روستا، ابوالفضل از طریق سی‌دی‌های قرآنی و رایانه، بیشترین تمرین و یادگیری را دارد.
پدر این قاری قرآن با ابراز اینکه ابوالفضل از حدود هشت سالگی تلاوت حرفه‌ای قرآن را شروع کرده است، افزود: فرزندم به سبک عبدالباسط به قرائت قرآن می‌پردازد.
انتظاری با بیان اینکه فرزندش در حال حاضر به غیر از شرکت در کلاس‌های اساتید مشهدی در دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) نقاب(مرکز شهرستان جوین) نیز شرکت می‌کند، گفت: پیگیر هستم تا از فرصت تابستان به نحو بهتری استفاده کنیم و از کلاس‌های تجوید اساتید شهرستان‌های مجاور نیز بهره ببریم.
وی اضافه کرد: شغل من کشاورزی در روستای قزلقارشی از توابع شهرستان جوین است ولی هر زمان که محفلی قرآنی تشکیل شود و هر کجا از فرزندم برای قرائت قرآن دعوت کنند، با هم در آنجا حضور داریم.
علی‌اکبر ملکی
captcha