جلوگیری از انحلال دانشکده علوم قرآنی سبزوار به کمک خیرین
کد خبر: 3552364
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

جلوگیری از انحلال دانشکده علوم قرآنی سبزوار به کمک خیرین

گروه معارف: مسئول بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز سبزوار اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی سبزوار به دلیل نداشتن زمین اختصاصی و برخی مشکلات دیگر، در حال انحلال بود که به کمک جمعی از خیرین و توسط این بنیاد از انحلال آن جلوگیری شد.

غلامرضا جعفری، مسئول بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه این بنیاد کار خودش را از اردیبهشت 1394 آغاز کرده است، گفت: در قدم اول برای آموزشکده فنی دختران سبزوار، به دلیل قرار گرفتن در حاشیه این شهرستان و مشکلاتی که داشت، به کمک خیرین، مکانی در شهرک توحید سبزوار اختصاص یافت و تا کنون از طرف این بنیاد و خیرین برای این آموزشکده 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با ابراز اینکه یکی از اهداف این بنیاد، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به نیازمندان و احداث ساختمان و پر کردن خلأهای موجود در فضای آموزشی دانشکده‌ها است، تصریح کرد: اخیرا به دلیل برخی مشکلات و نداشتن زمین برای آموزشکده قرآنی، تعدادی از مسئولان، تصمیم به تعطیلی و انحلال آن گرفته بودند.
تقسیم سهام دانشگاه به 150 هزار تومان برای وقف 
جعفری با تاکید بر اینکه تعطیلی آموزشکده قرآنی سبزوار در شأن سبزوار و مردم آن نبود، اظهار کرد: در همین راستا جلسه‌ای با آیت‌الله علوی و جمعی از علما و مسئولان شهرستان برگزار شد و با پیگیری این بنیاد و خیرین شهرستان، زمینی در روبروی دانشگاه حکیم سبزواری برای ساخت دانشکده علوم قرآنی سبزوار اختصاص یافت و برای تحصیل دانشجویان، مکانی به صورت موقت در داخل شهر سبزوار اجاره شد.
مسئول بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز سبزوار با بیان اینکه برای ساخت این آموزشکده و دانشگاه قرآنی نیاز به کمک خیران داریم، گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های ساخت، سهام آن را را خرد کرده و در مبالغ 150 هزار تومانی تقسیم کردیم تا افراد مختلف بتوانند در این امر خیر شرکت کرده و بخشی از اموال خودشان را در سهام‌های کوچک، وقف کنند.
وی ادامه داد: شهرستان سبزوار دارای حدود 30 هزار دانشجو است و تهیه ابزار و امکانات تحصیل، دغدغه‌ بسیاری از خانواده‌ها است.
ساخت مسجد توسط خانواده شهدا و ساخت میدان شهید گمنام در دانشگاه
این فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ساخت آموزشکده و دانشگاه علوم قرآنی، 40 هکتار زمین اختصاص یافته است، تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، 15 هزار مترمربع ساختمان آموزشی و اداری این دانشگاه، در طبقات مختلف، به کمک خیرین، با پیش‌بینی اولیه 25 میلیارد ریال هزینه، ساخته خواهد شد.
وی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مکان فرهنگی قرآنی را ساخت و نامگذاری میدان اصلی دانشگاه به نام شهدای گمنامی که در این محل تدفین خواهند شد، ذکر کرد و افزود: امیدواریم عطر و فضای معنوی شهدا، در کنار قرآن و معارف اسلامی مانند نگینی در معماری اسلامی که در ساخت این دانشگاه قرآنی به کار برده خواهد شد، بدرخشد.
جعفری از ویژگی‌های مهم دیگر این مکان قرانی را ساخت مسجد توسط خانواده حاج علی اصغر براتی از خانواده شهدا ذکر کرد.
captcha