شهرستان خوشاب دارنده رتبه اول در ایجاد اشتغال
کد خبر: 3720301
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

شهرستان خوشاب دارنده رتبه اول در ایجاد اشتغال

گروه شهرستان‌ها- نماینده عالی دولت در شهرستان خوشاب اظهار کرد: در سال گذشته با فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در بخش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق کاهش داشتیم و در استان خراسان رضوی در ایجاد اشتغال رتبه اول را کسب کردیم.

کسب رتبه اول در ایجاد اشتغال/ کاهش آسیب های اجتماعی

حسن ابارشی، فرماندار شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: آمار آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خوشاب از جمله طلاق و مواد مخدر کاهش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری در شهرستان خوشاب در اسفند سال 96 مطابق آمار اعلامی از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه درصده بوده، گفت: در تحقق میزان اشتغال، رتبه اول استان خراسان رضوی را در سال گذشته کسب کردیم.
فرماندار خوشاب با بیان اینکه در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل در سال جاری کاهش داشتیم، عنوان کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد بیکار است که با تسهیلاتی که در اختیار افراد متقاضی اشتغال قرار گرفته، تاکنون 38 میلیارد ریال در مرحله اول بودجه سال 96 اعلام شده است.
وی با ابراز اینکه در حوزه فراگیر 41 میلیارد ریال و در بخش روستایی 60 میلیارد ریال اعتبار تعیین شده است، تصریح کرد: اعتبارات هشتاد طرح اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی تاکنون اعلام شده است.
وی با اشاره به فعال بودن کارگروه‌های مختلف فرهنگی در شهرستان خوشاب برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: در سال جاری نیز برنامه‌های بسیار خوبی برای ادامه فعالیت این کارگروه‌ها در فرمانداری تعیین شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان خوشاب با بیان اینکه مطابق آمار اعلام شده در حوزه کشفیات مواد مخدر افزایش داشتیم، افزود: دفاتر ازدواج و طلاق در شهرستان خوشاب وجود ندارد ولی آمارها از طریق استان به ما اعلام می‌شود و با توجه به فعالیت‌هایی که در کارگروه‌های مختلف برای پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی انجام شده در زمینه طلاق کاهش داشتیم.
وی اضافه کرد: در بخش فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و افزایش فعالیت آن‌ها ساز و کارهایی تعیین کردیم که در سال جدید با اولویت‌بندی انجام شده به دنبال فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف هستیم.
انتهای پیام

captcha