خانواده پدر شعر انقلاب چشم امیدشان به دانشگاه حکیم سبزواری نباشد
کد خبر: 3840249
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

خانواده پدر شعر انقلاب چشم امیدشان به دانشگاه حکیم سبزواری نباشد

گروه شهرستان‌ها- رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه نباید به دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یک منبع مالی نگاه کرد، گفت: برای بازسازی و مرمت منزل قدیمی مرحوم حمید سبزواری در این شهرستان به دلیل کاهش بودجه‌های دانشگاه نباید خانواده آن مرحوم امیدی به این دانشگاه داشته باشند.

خانواده پدر شعر انقلاب چشم امیدشان به دانشگاه حکیم سبزواری نباشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، دکتر علی اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شامگاه 13 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تاکید بر اینکه بودجه این دانشگاه درسال گذشته 11درصد محقق نشده و دولت تخصیص نداده است، اظهار کرد: برای مرمت و بازسازی منزل قدیمی پدر شعر انقلاب نباید خانواده آن مرحوم امیدی به این دانشگاه داشته باشند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در بحث مطالعاتی و طراحی بنا اقدامات اولیه را انجام داده است، مسئولان شهرستان نباید انتظار داشته باشند که پول کارگران ساختمانی را این دانشگاه پرداخت کند و قانونا دانشگاه حکیم سبزواری در این رابطه حق پرداخت ندارد و می‌تواند در مباحث علمی و فنی مشارکت داشته باشد. خانواده آن مرحوم می‌توانند با استفاده از کمک خیرین و یا آورده خودشان در مرمت و بازسازی خانه با کمک دانشگاه مشارکت داشته باشند.

پذیرش دانشجوی جدید در ۸ رشته جدید دانشگاه حکیم سبزواری
استاد دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه عنوان کرد: مجوز ۸ رشته جدید در این دانشگاه اخذ شده است، رشته ادیان و عرفان یکی از این رشته‌هاست که به دنبال ایجاد ارتباطات بین المللی با دیگر کشورها و جذب دانشجوی خارجی نیز هستیم.

وی با اشاره به وجود ۲۰۶ دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: اکثر این دانشجویان به دلیل همجواری و نزدیکی فرهنگ‌ها از افغانستان، سوریه و عراق هستند.

مولوی  تصریح کرد: در برخی از دانشگاه‌های شهرستان‌های همجوار جذب دانشجو کاهش یافته اما در دانشگاه حکیم سبزواری ورودی دانشجو در سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی اعتبار مرکز نوآوری و شکوفایی این دانشگاه افزود: سبزوار یکی از تولیدکنندگان زیره در جهان است و با توجه به اینکه زیره به بورس رفته باید به صنایع تبدیلی توجه ویژه‌ای شود.

افزایش درآمد داخلی دانشگاه حکیم سبزواری
استاد دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به کسب جایزه استاد شهریاری در فیزیک هسته‌ای توسط یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه افزود: در بخش درآمدهای اختصاصی دانشگاه با توجه به قراردادهای منعقد شده با صنعت ۴۰ درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت ۴ تشکل و انجمن سیاسی در دانشگاه حکیم سیاسی گفت: ما موافق فعالیت سیاسی دانشجویان در چهار چوب قانون هستیم.همچنین در بخش صنعت ۹۰۰ میلیون تومان قرارداد داشتیم که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان نقد شده است.

مولوی با اشاره به ارائه برخی مشاوره‌های فرهنگی و علمی رایگان به موسسات و ادارات دولتی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۳۲ مرکز رشد و فناوری در حال فعالیت داریم که برخی از تولیدات آن‌ها از جمله نانو رنگ عایق قرار است به ترکیه و عراق صادر شود.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه هشت پروژه مشترک بین‌المللی با دانشگاه‌های خارج از کشور توسط اساتید این دانشگاه در حال اجراست، تصریح کرد: سال گذشته ۸۹درصد اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری تخصیص یافت اما در بخش درآمدی دانشگاه، رشد ۴۰درصدی داشتیم و به حدود ۸ میلیارد تومان رسید.

یادآور می‌شود جواد حدادنیا رئیس سابق دانشگاه حکیم سبزواری در آبان 96 دانشگاه حکیم سبزواری با حضور محسن ممتحنی، پسر مرحوم سبزواری به عنوان ورثه قانونی مرحوم سبزواری، گفت: با امضای قراردادی منزل پدر شعر انقلاب با کارشناسی انجام شده به مدت ۱۵ سال تحویل دانشگاه شد.

حدادنیا با تاکید بر اینکه ساختمان منزل به جهت قدمت زیاد، نیاز به مرمت و بازسازی جدی دارد، بیان کرد: خوشبختانه با پتانسیل و افراد متخصصی که در دانشگاه حکیم سبزواری در گروه‌های عمران، مرمت و معماری وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود کار مرمت و تعمیر این بنا با بهترین وجه ممکن صورت بگیرد.

وی افزود: پس از مرمت این ساختمان به عنوان خانه ادب و هنر در شهرستان مورد استفاده عموم مردم و به خصوص نخبگان شهرستان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha