سردار سلیمانی به‌عنوان الگو به دنیا معرفی شود
کد خبر: 3871555
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

سردار سلیمانی به‌عنوان الگو به دنیا معرفی شود

گروه فرهنگی ــ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: سردار سلیمانی در مقابل خداوند چیزی جز شهادت را خواستار نبود، ایشان باید به‌عنوان الگو به دنیا معرفی شود و در این معرفی کوتاهی نشود.

سردار سلیمانی همیشه در مقابل خدا و امام رضا(ع) چیزی جز شهادت را نمی‌خواستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، امروز ۲۴ دی ماه در برنامه سه شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی که این هفته به رونمایی از نسخه‌های خطی سردار سلیمانی و معرفی پایگاه موضوعی ایشان اختصاص یافت، اظهار کرد: ابعاد شخصیتی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیاز به تبیین، توضیح و تشریح دارد و با توجه به اینکه در محضر ایشان شاگردی داشتم می‌توانم جمله قابل تاملی را در وصف ایشان بگویم و آن، اینکه ایشان در بین همرزمان و هم‌قطاران شخصیت بی‌نظیری داشت و مانند گلی در گلستان بود، چرا که ایشان از یک ویژگی و شخصیت خاصی برخوردار بود که در کمتر کسی می‌توان چنین ویژگی‌ها را یافت.

وی با بیان اینکه جمعع این ویژگی‌ها و شاخصه‌های خوب در یک انسان کم‌‎نظیر بود، اظهار کرد: در سفری که در چند ماه اخیر به مشهد داشت و در جلسه چند ساعتی که در خدمت ایشان بودم این رفتار و حالت ممتاز و برجسته ایشان کاملا مشخص و برجسته بود و من در کمتر کسی دیدم که اینگونه در اوج اقتدار، عزت، توانمندی و محبوبیت که ویژگی‌ها و صفات کمی هم نبودند در نهایت عجز، ضعف، بندگی و تقاضامندی در مقابل خداوند متعال و دستگاه بزرگ امام رضا(ع) این چنین بی‌اختیار بود و از خود گذشتگی داشت.

خاکسار قهرودی عنوان کرد: در آن چند ساعتی که در خدمت ایشان بودم ایشان با عجز، لابه و کوچکی در مقابل خداوند و دستگاه بزرگ امام رضا(ع) چیزی جز شهادت را خواستار نبود و چیزی هم‌ جز شهادت در شان ایشان نبود که بخواهد نصیبش شود و از خداوند بخواهد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: بی‌تردید تنها چیزی که تقاضا می‌کرد و در نوشته خود در سفر دمشق به عراق نوشته بود و این بود که «خدایا مرا بپذیر و خالصانه و پاکیزه بپذیر» که همینگونه هم پذیرفته شد.

وی گفت: امید است که این کاری که امروز در این دستگاه انجام می‌شود بهانه‌ای باشد که سردار سپهبد قاسم سلیمانی برای همیشه در دل‌ها و یادها بماند، به نوعی برای همیشه در تاریخ ماندگار و به عنوان یک الگو به دنیا معرفی شود، در این معرفی کوتاهی نشود و این کار بهانه‌ای شد تا ما نیز بخشی از مسئولیت و رسالت خود را در این راستا انجام دهیم.

خاکسار قهرودی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می‌تواند در کنار این حادثه بزرگ التیام‌بخش باشد، این است که امیدوار باشیم که این حوادث تلخی که این روزها نه تنها در ایران بلکه در دنیا رخ می‌دهد اتفاقاتی باشند در جهت انتظار و اتفاق بزرگی که سال‌هاست در انتظارش هستیم و آن اتفاق، ظهور منجی موعود است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر با دقت به این حوادثی که این روزها در سراسر دنیا روی می‌دهد بنگریم شاهد خواهیم بود که این‌ها می‌توانند نشانه‌هایی از ظهور باشند. امید است که این حوادث در مسیر فرآیندی قرار گیرند که جامعه در راستای این انتظار بزرگ پذیراتر شود و در نهایت بتوان شاهد ظهور حضرت ولی عصر(عج) بود.

انتهای پیام
captcha