ماموریت مرکز اسناد دفاع مقدس جلوگیری از تحریف مبانی این حوزه است
کد خبر: 3924950
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

ماموریت مرکز اسناد دفاع مقدس جلوگیری از تحریف مبانی این حوزه است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان در جلوگیری از تحریف مبانی دفاع مقدس گفت: ماموریت تخصصی مرکز اسناد و موزه دفاع مقدس جلوگیری از تحریف مبانی دفاع مقدس است که با ثبت حقایق برای مقابله با مدعیان دروغین از انحراف در این حوزه جلوگیری خواهد کرد.

ماموریت مرکز اسناد دفاع مقدس جلوگیری از تحریف مبانی این حوزه استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دوم مهرماه در مراسم افتتاحیه باغ موزه دفاع مقدس استان در محل این بنیاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دفاع مقدس اظهار کرد: اکنون چهل سال پس از رویداد عظیم، خطیر و تحول آفرین دفاع مقدس گذشته است و این اظهر من الشمس است که ما پیروز شدیم، آنچه دشمنان ما خواستند نشد و آنچه ما خواستیم همان شد و اینک نیز تا شکستن شاخ مستکبران و برپا شدن نظام عدل اسلامی در رکاب منجی عالم بشریت از پای نخواهیم نشست.

وی ادامه داد: آن روزها دشمن آمده بود تا نظام نوپای اسلامی را ساقط کند، راه انقلابی ما را سد کند، دشمن آمده بود تا اراده‌های ما را بشکند اما آنچه اتفاق افتاده این است که ما به کوری چشم دشمنان، منسجم‌تر، آماده‌تر، فعال‌تر و مقاوم‌تر از گذشته هستیم.

یوسفعلی‌زاده خطاب به پیشکسوتان حاضر در جمع ابراز کرد: افتخار خدمت به مکتب امام، شهدا و بسیجیان را به هیچ‌چیز عوض نمی‌کنیم. امید است که این راه پر بهجت را ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: چندین سال پیش با مساعدت شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولین ارجمند استان مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت 13 و نیم هکتار با حفظ محیط عمومی به عنوان پارک در دستور کار قرار گرفت و طرح کلی تصویب شد.

وی عنوان کرد: این مکان در یکی از بهترین نقاط مشهد یعنی کوهسنگی به عنوان نقطه کانونی و مرکز آمد و شد زائران و گردشگران است، لذا اختصاص این زمین برای باغ موزه یک کار بزرگ بود.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: پس از اختصاص زمین، طرح و نقشه، اخذ موافقت‌ها و... کار آغاز شد و در دوره مدیریت سردار نجاتی عملیات اجرایی آغاز و گام‌های موثری در این راستا برداشته شد و پرچم ادامه کار به بنده سپرده شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: احداث این مکان از تیرماه 99 عملیات با همکاری نهادهای ذیربط از طبقه همکف آغاز شد و با جدیت و تکیه بر روحیه دفاع مقدسی روند کار پیش رفت.

وی افزود: همزمان ساختمانی با مساحت حدود 3000 متر مربع نیز با پیشروی 70درصد کار در دهه فجر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. این کار بزرگ با مساعدت همه مسئولان و کارسازی که صورت گرفت با اعتباری حدود 40 میلیارد تومان از محل اعتباراتی در کل کشور در قالب بند(واو) پیش‌بینی شد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: این کار بزرگ ادامه دارد و انتظار داریم که با مساعدت مسئولین بتوانیم در این مقطع حساس این مرکز مهم فرهنگی به عنوان یک نقطه ضروری در مشهد را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برابر طرح مصوب حدود 19236 متر مربع بنا دارد که با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام به حدود 7000 متر بنا خواهد رسید و بقیه این پروژه مهم نیاز به کارسازی‌های بعدی دارد.

وی اظهار کرد: مذاکرات با مسئولین انجام و پیگیری‌ها در این خصوص صورت گرفته و در راستای استفاده از فرصت‌های قانونی و فرصت‌های موجود تلاش می‌کنیم، قریب100 میلیارد تومان برای ادامه پروژه با قوت بیشتر به امید اینکه نرخ پروژه‌های عمرانی جهشی نباشد کار را به سرانجام برسانیم.

یوسفعلی‌زاده گفت: در واقع ساختمان اصلی موزه هنوز ساخته نشده و تنها فنداسیون اجرا شده و حدود 6000 متر بناست و بخشی از اسکلت آن در طبقه اول زده شده، ساختمان فعلی با عنوان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این مکان کانون اسناد دفاع مقدس است و کتابخانه تخصصی به عنوان مرکز ثقل برای پژوهشگران و صاحبان اندیشه در راستای تولید فکر و ثبت مبانی دفاع مقدس و تولید دانشنامه دفاع مقدس و مطالعات در این حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان در جلوگیری از تحریف مبانی دفاع مقدس ابراز کرد: ماموریت تخصصی مرکز اسناد و موزه دفاع مقدس جلوگیری از تحریف مبانی دفاع مقدس است که با ثبت حقایق برای مقابله با مدعیان دروغین از انحراف در این حوزه جلوگیری خواهد کرد.

یوسفعلی‌زاده گفت: این مرکز در واقع مرکز دفاع منطقه قانونی و پر صلابت از میراث شهیدان است و تلاش داریم تا این مرکز به کارآمدی لازم برسد. فاز دوم این مرکز اشاره به دستاوردهای جبهه مقاومت یعنی دستاوردهای سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان در جبهه ولایت دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تنها موزه استانی که به جبهه مقاومت پرداخته موزه خراسان رضوی است که برای آن ساختمانی مجزا اختصاص یافته و با تکیه بر زائران بین‌الملل اسلامی که در مشهد آمد و شد دارند.

وی گفت: از مسئولین امر خواستارم که ما را به عنوان یک کارمند امین پشتیبانی کنند تا این کار نه به نام من، بلکه به نام شهدای گرانقدر پیش برود. اینجا درواقع منطقه عملیات افرادی است که خود را ندیدند و خدا را دیدند، لذا باید صادقانه کار کنیم.

ساخت 35 یادمان شهدای گمنام تکمیل نشده است

یوسفعلی‌زاده در خصوص مدیریت این مرکز ابراز کرد: براساس آیین‌نامه مصوب مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس به ترتیب با هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیعامل اداره می‌شود، لذا پس از افتتاح این مرکز باید وارد این سازوکار شویم، گرچه خط و مشی مرکز ملی است اما محلی و مبتنی با تصمیمات هیئت امنا و... اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه 105 نقطه در خراسان رضوی مزین به شهدای گمنام است، گفت: از این تعداد فقط 70 نقطه آن یادمان قابل قبول دارد که محل آمد و شد عاشقان و ارادتمندان به ساحت مقدس شهداست و 35 یادمان نیاز دارد تا تکمیل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: ما هشت شهید گمنام در کوهسنگی داریم که یادمانی برای آن ساخته نشده است، لذا از مسئولین درخواست دارم که در ساخت یادمان شهدای گمنام پیگیر باشند تا این کار بزرگ هرچه زودتر انجام شود.

انتهای پیام
captcha