تحریف و انحراف؛ آفتی بزرگ در آثار دفاع مقدس
کد خبر: 3926296
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

تحریف و انحراف؛ آفتی بزرگ در آثار دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تحریف و انحراف آفت بزرگی است که در این حوزه جریان دارد و باید بتوانیم جلوی آن را بگیریم. تحریف دفاع مقدس این روزها نه از زبان دشمن خارجی، بلکه از زبان نفوذی‌ها و افرادی که لاف خودی بودن می‌زنند، درحال نهادینه شدن است.

تحریف و انحراف؛ آفتی بزرگ در آثار دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست معرفی و خوانش کتاب «شهد فروش»، ناداستان شهید سعدالله (جلال صلواتی) که امروز ۸ مهر، در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به موضوعات تحریف و انحراف در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: فردی که صد گره را با صلوات باز می‌کند، شهید «شهد فروش» است، اما مردم منحرف شدند و به جای اینکه به داروخانه اصلی و شهد فروش‌ها مراجعه کنند به زهر فروش‌ها مراجعه کردند و این یعنی انحراف. مردم در دوران اباعبدالله الحسین (ع) نیز به جای این‌که به امیرالمومنین واقعی مراجعه کنند، به امیرالمومنین دروغین مراجعه می‌کردند.

وی افزود: عده‌ای لباس رزم شهد فروشان این دوره را می‌خواهند از تنشان دربیاورند و با آمریکا ارتباط بگیرند که این امر محقق نمی‌شود، راهی باطل است و این مسیر به سراب منتهی می‌شود، به جای اینکه با توسل به اولیا دین و معرفت به حقایق دینی و تمسک به اولیاء شهدا حرکت کنیم، توسل به دیپلمات‎های خارجی و فردی که دستش به خون و پول مردم آلوده است کرده‌ایم و این‌طور نمی‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم. باید امثال شهد فروش‌ها تابلو بشوند و به آن ها بپردازیم، باید وصیت امام خمینی(ره) و شهیدان در دست مردم قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: انحراف نه تنها در کمین است بلکه در جریان است، تحریف جدی است، بعضی ها فراموش می‌کنند، فراموش‎کاران را می‌توان هدایت کرد، اما منحرف‎ها و افرادی که خود را به تغافل زدند را نمی‌توان و ما با آن‌ها بسیار مشکل داریم.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: انسان نگران می‌شود که چگونه در این همه دلواپسی ها، پیچ و خم ها و ریز و درشت صحنه‌های جامعه دین، ایمان، ارزش‌ها و راه خود را از میان مشکلات، با حسن عاقبت به مقصد برسانیم و فردا که با شهیدان رو به رو می‌شویم سر شرم در پیش نداشته باشیم، بلکه بگوییم تا زنده بودیم راهتان را ادامه دادیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که هزاران شبکه، کانال، سایت و صدها اندیشکده فعال هستند تا گوهرهای ناب را مخفی نگه دارند، پنهان کنند و یا تحریف کنند، باید افراد دلسوز دست به قلم شوند و این را هم باید بگویم که همین‌طور که در مرکز فعالیت دفاع مقدس مردم قرار داشتند، صیانت از آن را هم مردم بر عهده دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار 31 شهریورماه که با پیشکسوتان به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، نکات بسیار ارزشمند و مهمی را مطرح کردند. از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری این بود که آن‌هایی که با بزرگان و شهیدان زندگی کردند باید حقایق را بگویند، به هرحال 20 سال دیگر خیلی از افرادی که با شهیدان همراه بوده‌اند و زندگی کردند، زنده نخواهند بود. پس آن ها که با آن ها زندگی کرده‌اند باید مطالب را بگویند.

یوسفعلی‌زاده تشریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در این موضع سخن گفته‌‌اند و در جایی دیگر فرموده‌اند که اگر واقعیت‌ها را شما نگویید، دشمن می‌گوید و دشمن حقایق را نمی‌گوید، بلکه مبطلات، اراجیف، هجویات و دروغ‌های خودش را بیان می‌کند. برای نمونه در مورد سردار شهید قاسم سلیمانی که اظهر من‌ الشمس است و مانند خورشید در تمام جهان می‌درخشد، دشمن می‌گوید که او تروریست است و شر او را از سر جهان کوتاه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: کسی که در اوج عرفان، اخلاص، ایمان، ایثار و از خودگذشتگی، خدمت و فداکاری تمام عمر خود را گذرانده از دید دشمن متهم است به تروریست بودن و اگر ما در مورد کمالات، شجاعت، شهامت، مردم دوستی، دفاع از ناموس، مرز و امت او نگوییم، دشمن هم نمی‌گوید. وقتی خود رسول‌الله(ص) و سیدالشهدا(ع) در برابر اراجیف دشمن امنیت ندارد، فرزندان این مکتب نیز امنیت نخواهند داشت و به همین دلیل است که باید خودمان آن ها را توصیف کنیم. تحریف و انحراف آفت بزرگی است که در این حوزه جریان دارد و باید بتوانیم جلوی آن را بگیریم. تحریف دفاع مقدس این روزها نه از زبان دشمن خارجی، بلکه از زبان نفوذی ها و افرادی که لاف خودی بودن می‌زنند درحال نهادینه شدن است.

به جوانان میدان دهیم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت جوانان در عرصه هنرهای دفاع مقدس بیان کرد: در ابتدای دوران دفاع مقدس می‌گفتند که حرفه‌ای‌ها باید بجنگند و جنگ‌ شوخی نیست که بچه‌ها در آن ورود کنند، اما امروز که در یکی از سایت‌ها آمارهای تحلیلی را نگاه می‌کردم، به این مطلب برخورد کردم که در آن نوشته شده بود بیش از 75 درصد شهیدان زیر 30 سال سن و بیش از 31درصد زیر 20 سال سن داشتند و ‌مفهوم این مطلب این است که جنگ را جوانان اداره کردند.

وی افزود: در حوزه دفاع مقدس اکنون هم باید این قلم زنی‌ها ترویج شود، کارهای اساتیدی مانند استاد مهرداد غنیمت، الگو و شاخص است، اما نو قلم‌ها و اهل ذوق باید به سمت این کار بیایند. گاهی کاری که یک نوجوان بسیجی در خط مقدم انجام می‌داد یک پیرمرد دوره دیده دارای دانش کامل هم نمی‌توانست انجام دهد. در این حوزه نیز ضمن این‌که پیشکسوتان، صاحب‌نظران و افراد خبره باید حضور داشته باشند، باید مشوق نو قلم ها، جوانان و افراد دارای ذوق، سلیقه، هنر و مخصوصا افرادی که برای فعالیت در این زمینه وقت دارند باشیم‌. در جوانان ظرفیت برای فعالیت وجود باید و باید به آن ها در این زمینه میدان دهیم.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: گاهی ما آنقدر گرفتار هستیم که دوست داریم صد کار را انجام دهیم اما به انجام یکی از آن‌ها هم نمی‌‌رسیم، در حالیکه بسیاری از نوقلم ها و جوانان کار به دستشان نیست و اگر کار را به دست بگیرند می‌توانند آن را به سرعت به مقصد برسانند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه دفاع مقدس امسال که روز گذشته به اتمام رسید، بیش از 100 عنوان کتاب، چه کتاب‌های تاریخی و چه ادبی، توسط مجموعه‌های مختلف تالیف و عرضه شده بود و رونمایی شد. خیلی خوشحال شدم که ضرب آهنگ پرداختن به آثار مکتوب درحال تقویت است اما هرچقدر جنبه‌های علمی، ادبی، هنری و فنی این کارها را تقویت کنیم که به سمت فاخر شدن پیش برود قطعا مطلوب ‌تر است.

شهیدان چراغ راه جامعه هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در رابطه با کتاب «شهد فروش» گفت: موفق نشده‌ام تمام کتاب را مطالعه کنم، اما نیمی از کتاب را مرور کرده‌ام، الحمدالله قلم نویسنده کتاب، آقای مهرداد قلم شیوایی است که باعث سیر داستانی خوبی در کتاب شده و نکات ارجمند و ارزشمندی از عرفان، ممارست، عشق و ارادت به اولیا دین و برکت صلوات در کتاب وجود دارد. شهید جلال صلواتی در واقع با ایمان، منطق، توکل و معرفت، با صلوات گره ها را باز می‌کرد و حل مشکل می‌کرد. حقیقت نیز همین است.

وی افزود: امروز یکی از فعالیت‌ها تولید آثار فاخر ادبی است که در سینه تاریخ حفظ می‌شود. مقام معظم رهبری فرمودند که تولیدات حوزه هنر و ادبیات باید صد برابر بشود، در تولیدات هنری و ادبی باید جلوی انحراف و تحریف هم گرقته شود و ایشان بر روی نقطه‌ای اساسی انگشت گذاشته‌اند.

یوسفعلی‌زاده افزود: در این نوع معارف به عمل کار برمی‌آید، باید خون دل‌ها خورده شود و خودسازی‌ها صورت گیرد. در نوشته‌هایی که باقی مانده است از آن‌هایی که سیر و سلوک دارند و عاشق و عارف هستند، سه سیر برایشان ذکر می‌شود، سیر اول این است ‌که باید عارف از سوی مردم و خلق به سوی خدا حرکت کند، سیر دوم این است که از جانب خدا به سوی مردم بازگردد و هادی باشد، سیر سوم نیز این است که مردم را با خود به سوی خدا ببرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: در روزگار ما افراد و بزرگانی مانند امام راحل (ره)، شهیدان راه خدا و شهید شهد فروش، سیر سوم را هم طی کرده‌اند و علاوه بر این‌که خود را به مقصد رساندند، چراغ راه هستند برای افرادی که به دنبال عاقبت به خیری و هدایت هستند و این مطلب حقیقت محض است و داستان و علو و فرسایش قلم به بیهوده نیست، در متن جامعه و در رفتار، اعتقادات، باور و عمل این بزرگان حقایقی جریان دارد و باید گفت که آن ها در زمان جوانی ره صدساله را طی کرده‌اند و خودسازی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: صمیمانه از آقای مهرداد تقدیر و تشکر می‌کنم که با قلم روان، ذوق سلیم و قدرت بیان در قالب اوراق، این ناداستان حقیقی را خلق کردند و اجاطه ندادند که این موضوعات مهم در فراموشی و خروارها غفلت دفن شود‌.

انتهای پیام
captcha