خیابانی در مشهد به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد
کد خبر: 3932924
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

خیابانی در مشهد به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد

با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد بزرگراه آزادی، حد فاصل میدان قائم تا سه راه فردوسی، به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد.

خیابانی در مشهد به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نامگذاری خیابانی به نام پیامبر اعظم(ص) با قید دو فوریت از جمله طرح‌های مورد بررسی در صد و یازدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز، یازدهم آبان ماه، در تالار شهر برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ضرورت دو فوریتی‌بودن این نامگذاری، اظهار کرد: ما معتقدیم عقب‌ماندگی تاریخی در نامگذاری معبری به نام پیامبر اعظم(ص) در سطح شهر مشهد وجود دارد و باید برطرف شود، چراکه در دوره‌های گذشته بولوارهای مناسبی بوده که می‌توانسته به نام پیامبر اسلام(ص) نام‌گذاری شود، اما نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیری که در به تصویرکشیدن کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام(ص) پیش آمده و عکس‌العملی‌هایی که در اعتراض به آن حرکت در شهرها و کشورهای مختلف اسلامی انجام شده است، شایسته‌ است مشهد به عنوان پایخت معنوی جهان اسلام چنین نام‌گذاری را انجام دهد.

حیدری افزود: همچنین با توجه به اینکه در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) قرار داریم این نام‌گذاری اقدامی نمادین و ارزشمند خواهد بود.

شهرداری از کتاب حمایت می‌کند

ارائه مشوق‌های حوزه کتاب نیز یکی دیگر از لوایحی بود که امروز به تصویب شورای شهر مشهد رسید. بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف شد به ‌منظور ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از راه‌اندازی و گسترش پاتوق‌ها و رویدادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی و نیز حمایت از ناشرین و مولفین، مراکز پخش کتاب و کتابفروشان -به استثناء کتب درسی و کمک درسی- رأساً یا با جلب همکاری و همیاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط، نسبت به عملیاتی‌ نمودن مشوق‌هایی از جمله اختصاص زمین و کمک به احداث کتابخانه، شناسایی فضاهای مناسب جهت احداث کتابخانه و فروشگاه‌های کتاب، معافیت از پرداخت عوارض، امکان دسترسی سریع شهروندان، اختصاصی بخشی از فضای تبلیغات شهری به کتاب و کتابخوانی و... اقدام کند.

انتهای پیام
captcha