اجرای مسابقه تفسیر اذکار نماز در ماه رمضان
کد خبر: 3963824
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

اجرای مسابقه تفسیر اذکار نماز در ماه رمضان

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از برگزاری مسابقه تفسیر اذکار نماز با عنوان «معبر عاشقان» در بستر فضای مجازی خبر داد.

اجرای مسابقه تفسیر اذکار نماز در ماه رمضانحجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ویژه برنامه‌های این ستاد در ایام ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز دو برنامه توسط نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط ویژه این ایام پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با عنایت به عبادت با معرفت و آگاهانه و با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است با هدف افزایش بینش نسبت به موضوع نماز تصمیم بر آن گرفته شد تا مسابقه‌ای تحت عنوان «معبر عاشقان» اجرا شود.

سبحانی‌نیا ادامه داد:  این مسابقه به صورت روزانه در طول ماه مبارک رمضان با ارائه تفسیر و تبیین مفاهیم اذکار نماز در قالب پیام مکتوب یا به صورت صوتی و تصویری برای علاقه‌مندان در بستر فضای مجازی و در سایت اقامه نماز ارسال خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق به منبع مسابقه دست یابند و به سوالات پاسخ دهند. 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ابراز کرد: این مسابقه در سایر دستگاه‌های استان از جمله شبکه شاد آموزش و پرورش نیز بارگزاری خواهد شد، ضمن اینکه بنا داریم در ایام محرم و صفر در ادامه این برنامه نیز مسابقه‌ای در راستای تبیین حکمت و فلسفه افعال نماز اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد یک پویش همگانی با شعار «گفتار همراه عمل زیباست» از دیگر برنامه‌های ما در طول ماه مبارک رمضان است که در این پویش تمرین یک کار خوب در هفته با مشارکت و پیوستن افراد به این پویش انجام خواهد شد. برای نمونه پیشی گرفتن در سلام دادن، همسایه خوب بودن و... است که شامل چهل عنصر اجتماعی می‌شود.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: در این پویش همراه با تمرین کار خوب در باب چهل عنصر اجتماعی از جمله تفکر قبل از سخن گفتن، نیکی به هم‌نوع و مواردی از این حیث نیز حکمت‌ها و کلمات قصار از ائمه اطهار(ع) نیز در قالب پیام برای مخاطبان تبیین خواهد شد.

 رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اضافه کرد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی 1000 نسخه کتابچه با عنوان «شوق دیدار» در قالب هشت درس چاپ شده تا برای مراکز اقامتی در صورت مسافرپذیر بودن توزیع شود.

انتهای پیام
captcha