اعلام ویژه برنامه‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
کد خبر: 3964373
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

اعلام ویژه برنامه‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

ویژه برنامه‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

اعلام ویژه برنامه‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اداره در بستر فضای مجازی تدارک دیده شده اشت.

وی افزود: طرح حمایت از برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی یکی از این برنامه‌هاست که شامل تهیه کلیپ با محتوای قرآنی و با محوریت مسائل روز جامعه است، به این صورت که در این کلیپ سه دقیقه‌ای یک آیه توسط یکی از قاریان تلاوت و پیام آیه تبیین می‌شود.

کاظمی‌نسب ابراز کرد: به لحاظ تهیه محتوا موضوعات تکلیفی اداره فرهنگ و ارشاد مدنظر است که در این راستا ترویج مباحثی مانند عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، امر به معروف، نهی از منکر، اقامه نماز، آسیب‌های اجتماعی مانند کاهش جمعیت، طلاق، اعتیاد و... که آیات مرتبط با آن انتخاب و در قالب این کلیپ سه دقیقه‌ای در فضای مجازی ارائه خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مشارکت خراسان رضوی در برپایی نمایشگاه ملی قرآن و عترت که به صورت مجازی در نظر گرفته شده از دیگر برنامه‌های قرآنی در طول ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: حضور ناشران قرآنی، موسسات قرآن و نهادهای قرآنی که ثبت نام آنان در حال انجام است باعث خواهد شد تا در این نمایشگاه مزیت‌ها و هنرهای قرآنی مشهد و استان به نمایش گذاشته شود.

کاظمی‌نسب بیان کرد: همه ساله بخشی در نمایشگاه داریم که با رویکرد قرآنی فعال خواهد بود و در این بخش هنرمندان در رشته‌های خوشنویسی، هنرهای تجسمی و... آثار خود را ارائه داده و از طریق اداره فرهنگ و ارشاد با بارگذاری در سایت نمایشگاه مجازی قرآن در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نمایشگاه مجازی قرآن از تاریخ 11 تا 20 اردیبهشت ماه مصادف با 18 تا 27 ماه مبارک رمضان با مشارکت سراسر استان‌ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت نیز از دیگر برنامه‌ها در این ماه خواهد بود که در بستر فضای مجازی انجام میشود.

کاظمی‌نسب اضافه کرد: تدارک یک ویژه برنامه حمایتی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی نیز از جمله برنامه‌هایی است که از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش‌بینی شده که بنا داریم برای 17 نفر از پیشکسوتان و اساتید قرآنی این حمایت که شامل یک کمک بلاعوض است را انجام دهیم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پس از گذر از موج چهارم کرونا دیدار با اساتید قرآنی و حضور در جلسات قرآن را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آمادگی قلوب برای درک مفاهیم و مباحث قرآنی، علاوه بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها نیز برنامه‌هایی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌اند.

کاظمی‌نسب بیان کرد: با توجه به اینکه از 450 تشکل قرآنی استان 130 تشکل آن زیر نظر اداره فرهنگ و اسلامی ارشاد است که همه این موسسات در ماه مبارک رمضان برنامه قرآنی از جمله برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ارائه برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی و... دارند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: از تعداد 130 موسسه قرآنی مذکور بیش از 60 موسسه فعالیت‌شان در فضای مجازی چشمگیر است و در این بستر فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha