جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4147165
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد

سومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سال‌جاری با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر 21 خردادماه در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، سومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر، با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر، معاون توسعه مدیریت و منابع استان، مدیر روابط‌عمومی، رئیس گروه قرآن و عترت، نماینده حراست، رؤسای ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر ظهر روز گذشته، 21 خردادماه در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.

وحید حیدری، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: این جلسه با توجه به تأکیدات مکرر دین مبین اسلام در راستای حفظ شعائر اسلامی و لزوم رعایت شئونات اخلاقی و دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خصوصاً رعایت عفت و حیا و حدود شرعی حجاب و ارتقای فرهنگ عمومی برگزار شده است.

وی نجات از عذاب پروردگار را پاداش آمرین به معروف و ناهیان از منكر دانست و افزود: در امر و نهی نباید مفسده و ضرری برای آمر و ناهی وجود داشته باشد و آمر به معروف باید جامعه هدف خود را به تمام معروف‌ها و نیكی‌ها امر كند.

حیدری در ادامه با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به‌صورت سنتی، عرفی و سیره‌های جاری در جامعه باشد كه عقلای جامعه آن‌ را می‌شناسند و همچنین به خلاف آن اعمال نادر و غیرمرسوم كه عقل اجتماعی آن‌را انكار می‌كند، گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر با هدف ایجاد هماهنگی و ضابطه‌مندی به‌عنوان دستورالعمل اجرایی رعایت شئونات اداری و محیطی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی تشکیل شده است. لذا در این خصوص تنها با شناخت معروف‌ها و منكرها می‌توان جامعه شهروندی و اداری و اجتماعی را به معروف و منكر امر كرد. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: همه مدیران شهرستان‌ها باید نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر از طریق نمایندگان مورد تأیید اقدام کنند و در راستای پیگیری و بازخورد اسلامی در جهت حفظ شئونات اسلامی و سلامت اداری اهتمام ویژه داشته باشند.

یادآور می‌شود، این جلسه در خصوص برنامه‌های فرهنگی هنری با موضوع زیست عفیفانه و پوشش اسلامی، استفاده از همه ظرفیت‌های اداری و فرهنگی به‌منظور اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ترغیب و تشویق اهالی ادب و فرهنگ و هنرمندان متعهد و متخصص در جهت تولید در عرصه‌های زیست عفیفانه، حمایت از آثار تولید شده با موضوع عفاف و حجاب، برگزاری جلسات و هماهنگی لازم جهت حفظ پوشش مناسب فضا‌سازی و انجام تبلیغات محیطی با استفاده اثربخش و ابزارهای نوین تبلیغاتی برگزار شد و رؤسای ادارات شهرستان‌‌ها نیز به بیان مسائل، نظرات و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

زینب محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha