دعوت به مشارکت در انتخابات از مصادیق بارز تواصی است
کد خبر: 3976716
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
حجت‌الاسلام قمی بیان کرد:

دعوت به مشارکت در انتخابات از مصادیق بارز تواصی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تأکید مقام معظم رهبری و از مصادیق بارز تواصی است.

دعوت به مشارکت در انتخابات از مصادیق بارز تواصی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه 20 خردادماه، در گردهمایی بانوان تمدن‌ساز که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه ما در کشورمان شبیه یک خانواده هستیم، همان‌گونه که در یک خانواده کوچک، زن خانه نقش محوری را بر عهده‌ دارد، در مباحث ملی نیز اگر چنین نقشی را از بانوان توقع داشته باشیم، توقع ناروا و نامربوطی نیست.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص کلمه «تواصی»، بیان کرد: در واقع عمل تواصی یک عمل متقابل و طرفینی است و ترجمه ساده این واژه پشتیبانی افراد از همدیگر است. توصیه به انجام عمل خیر و حق و توصیه به صبر و استقامت نیز از دیگر مفاهیم تواصی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در عمل به تواصی ابتدا باید به‌سراغ جماعت برویم، بر این اساس مردم مراقب هم بوده و هوای همدیگر را داشته باشند، و یکدیگر را دعوت به خیر کنند، از مصادیق تواصی است.

قمی بیان کرد: چنانکه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند بروید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید، این کار مصداق بارز تواصی است، لذا این مقوله یعنی دعوت به خیر و همان عمل به واژه تواصی است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه زنجیره تواصی قطع نمی‌شود و امتداد پیدا می‌کند، اظهار کرد: در این راه ما به یک روح جمعی و حلقه مراقبتی نیاز داریم، از این رو امروز نیز دعوت به شرکت در انتخابات، دعوت به خوبی‌ها محسوب شده و به نفع آحاد جامعه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: اگر هر فردی بتواند چند نفر از کسانی که قاطعانه تصمیم گرفته‌اند، در انتخابات شرکت نکنند را مجاب به شرکت در این امر مهم کند انقلاب بیمه خواهد شد.

قمی افزود: اگر بتوانیم تعداد بیشتری را از عدم شرکت در انتخابات منع کرده و از منفعل بودن به حالت فعال تبدیل کنیم و در نهایت هم فرد اصلحی انتخاب شود که بتواند گرفتاری و مشکلات را حل کند جامعه ما عالی خواهد شد.

وی گفت: از نقش بانوان در تواصی و مشارکت حداکثری نمی‌توان غافل بود، چرا که نقش بانوان بسیار مهم و اثرگذار است.

رئیس سازمان تبلیغات خراسان رضوی ابراز کرد: قشر بانوان می‌توانند موجی از اشتیاق، شور، حرکت، انگیزه و اراده را برای انتخابات بهتر و مشارکت بیشتر ایجاد کنند.

قمی ادامه داد: تواصی و مراقبت از یکدیگر حرکت بزرگی است که این جامعه با همه دشمنی، مشکلات، گرفتاری‌ها و بی‌کفایتی‌ها باید داشته باشد.

وی صریح کرد: در عرصه انتخابات مجموعه‌هایی از میان مردم و فرهیختگان باید بیشتر مراقب و نگران بقیه باشند و توصیه و مراقبت کنند، لذا همت مضاعف در این راستا بر دوش بانوان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: حضور بانوان مشهدی در عرصه‌های مختلف تاریخی به وضوح است و در طول زمان چندین اتفاق در این استان رخداده است که در ذهن تاریخ می‌درخشد.

قمی ادامه داد: در این برهه‌ها بانوان این شهر وظایف خود را در مطالبه‌گری، تبیین حق و نقش‌آفرینی به‌موقع انجام دادند و به دنبال آن‌ها، آقایان مجبور به مشارکت شدند. کمااینکه در تشییع پیکر مطهر امام رضا(ع) آقایان به این نتیجه رسیدند، باید بیایند.

وی اظهار کرد: این مقطع از انتخابات نیز یک فرصت طلایی است برای اینکه جامعه نقش بانوان فرهیخته را باور کند و ببیند کاری از این قشر برمی‌آید که دیگران توان انجام دادن آن را ندارند و گره‌ای که دیگران نتوانستند باز کنند به دست با کفایت بانوان این مرز و بوم باز می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: زنجیره لاینقطع تواصی از طرف بانوانی که هویت‌بخش این جامعه و خانواده ایرانی هستند، بیش از بقیه اقشار جامعه می‌تواند مؤثر باشد و گره‌‌گشایی کند.

انتهای پیام
captcha