ورود بیش از 4 میلیون زائر به مشهد تا پایان روز اول فروردین
کد خبر: 4129477
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

ورود بیش از 4 میلیون زائر به مشهد تا پایان روز اول فروردین

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خبر داد: تا پایان روز گذشته مجموع زائران ورودی به خراسان رضوی و حرم مطهر رضوی 4 میلیون و 291 هزار و 191 نفر بوده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز دوم فروردین ماه، در نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر در محل پایانه مسافربری مشهد، ضمن تشکر از فعالان حوزه رسانه در زمینه اطلاع‌رسانی اخبار این حوزه، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال تحویل را پشت سر گذاشته و آغاز رمضان را در پیش داریم، لذا امروز در یکی از پیک‌های بازگشت زائران هستیم.

وی افزود: بر اساس شرایط آب و هوایی هم این پیش‌بینی شده که یکی از پیک‌های بازگشت امروز و فردا باشد با تمهیدات خوبی که در کمیته حمل و نقل که از ماه‌ها قبل صورت گرفته است، شرایط طوری تنظیم شد که مشکل کمتری نسبت به سالهای گذشته در زمینه بازگشت زائران داشته باشیم.

گنابادی‌نژاد اظهار کرد: تا پایان روز گذشته مجموع زائران ورودی به خراسان رضوی و حرم مطهر رضوی 4 میلیون و 291 هزار و 191 نفر بوده‌است.

وی اضافه کرد: از مجموع ظرفیت‌های اسکان اعم از رسمی، موقت و اضطراری تا کنون 3 میلیون 532 هزار و 201 نفر شب اسکان بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مجموع اسکان رسمی بیش از 95 درصد بوده و اسکان موقت 85 درصد و اسکان اضطراری 70 درصد تا شب گذشته گزارش شده است.

گنابادی‌نژاد در خصوص پر تقاضا ترین روز اسکان اظهار کرد: بیشترین ظرفیت اسکان در 24 ساعت گذشته و روزهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مجموعه تمهیدات پیش‌بینی شده در حوزه حمل و نقل جاده‌های با تاکید بر جریان بازگشت زائران در قالب چهار مصوبه تنظیم شد. بر این اساس فروش بلیط رفت و برگشت از مبادی سفر در دستور کار قرار گرفت که زائران در برگشت دچار معطلی و مشکل نشوند که البته تصمیم خوبی بود.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: اعزام تعدادی اتوبوس کمکی برای بازگشت زائران از خراسان رضوی توسط وزارت راه و شهرسازی از دیگر تمهیدات بوده، ضمن اینکه شهرداری مشهد و تهران برای کمک به بازگشت موظف شدند از شبکه اتوبوسرانی در صورت اضطرار کمک رسانی کنند و برای بازگشت زائران شهرستانهای نزدیک از آن استفاده شود و ناوگان جادهای برای مسیرهای دورتر متمرکز شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه قطار و هواپیما هر یک به صورت جداگانه مصوبه داشتیم که طبق نظر وزیر راه و شهرسازی بر اساس آنچه در نوروز سال گذشته بوده امسال 20درصد به ظرفیت عملیاتی در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی افزود شود.

انتهای پیام
captcha